Nem soroljuk a klasszikus hányatott sorsú motorbrandek közé a brit Norton vállalatot, de az biztos, hogy az eddigi történelmük változékony volt. Akadt, hogy a népszerűségükhöz nem férhetett kétség, például a második világháború után a brit katonák körében legalább annyira kelendőek voltak a bizonyított vasak, mint az amerikaiaknál a Harley-Davidson. De a nyolcvanas vagy kilencvenes évek egyértelműen nem róluk szóltak. Az utóbbi időben pedig ráálltak a kis darabszámú értékesítésre, de ez most megváltozhat.
Norton Atlas 650 Nomad és Norton Atlas 650 Ranger – a felszereltségben tettenérhető különbség jól látható
Nortonék ugyanis bemutattak egy egészen új gépet, amit középsúlyban indítanak rá a mezőnyre: ez az Atlas 650. Ráadásul nem is egy, hanem két variánsról fedték fel a leplet. De a legjobb benne, hogy nem őrülten túlárazott gépekről van szó, hanem a piachoz reálisan igazított árakon kínáltakról. Azaz lehet, hogy ezek fogják újra beindítani a nagy tételben termelést a Norton háza táján?
A britek is azon az úton járnak akárcsak az Aprilia. Azaz fogják a nagy V4-es motorjukat és lecsapnak róla két hengert, hogy innentől kezdve egy közepes sorkettesként tegye a dolgát. A két bemutatott motor a Nomad és a Ranger tehát 650 köbcentiméteres, 85 lóerős szívet kapnak.
A két motornál közös nevezőt jelent az acél csőváz, az alumínium lengővilla, az alumínium küllős kerekek és a 180 kilogramm körüli száraz tömeg. A klasszikus Nomad 18-as felnikkel gurul le a gyártósorról. A scrambleresített Ranger viszont 19-est kap és a Roadholder állítható futómű rugóútjai is hosszabbak. A gyártó szerint a két modellből az első 250 darab hamarosan el is készül. Az Egyesült Királyságban a Nomad 3.7 millió, a Ranger pedig 4.4 millió forintnak megfelelő összegért a szalonokba.
Cimkék:
Jövőre többet fogunk tudni a projectről, de a Kawasaki belengette azt az információt, hogy újra lesz W800 a palettájukon.
Elolvasom »Bejelentette a BMW, hogy ringbe száll a WorldSBK mezőnyében a győzelemért a vadonatúj, 2019-es S1000RR modellekkel.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »