Igen, tisztában kell lennünk azzal, hogy bármivel büntetjük meg egy baleset okozóját, azzal nem tehetjük meg nem történtté magát az eseményt. Vasárnap már felemlegettük a két évvel ezelőtti gyulafirátóti esetet, amikor egy fiatalember által vezetett Audi előzésbe kezdve és a szembe-sávba áttérve elgázolt több, teljesen szabályosan közlekedő motort. Az elsőn a vezető életét vesztette, utasa nagyon fiatalon élete végéig teljesen megnyomorodott. A másodikat vezető (szintén) hölgy motorostársunk is megrokkant. Az ügyben ma, két évvel később ítélet született. A fentieket előidéző autóvezető büntetése egy év tíz hónap fogház, de négy évre felfüggesztve.
A tárgyalásra körülbelül ötven motoros társunk ment el kifejezni szolidaritását. Igen, lehettünk volna sokkal többen. Igen, én sem voltam ott. Nagyon szégyellem is magam érte. Kifogásunk mindannyiunknak van, de ez sajnos nem változtat sokat a tényen. Nekünk, akik nem voltunk ma ott Veszprémben – ha dolgoztunk, ha más akadályozott – magunkba kell egy picit nézni. És felidézni a környezetszennyezéssel kapcsolatos igazságot: “Egyedül kevés vagyok, hogy változtassak. – mondta hétmilliárd ember…” Kimondom: ha tenni akarunk magunkért, legközelebb ennél sokkal-sokkal többre lesz szükség.
A Földet nemrégen körbemotorozó Pribil Sanyi jelen volt, tőle első kézből tudtam, mi történt nap közben. A Bíróság épületének egyik legkisebb tárgyalójába került az ügy, így a szolidaritásukat kifejezni kívánó – valóban végig és a legteljesebb mértékben fegyelmezett – motorosokat nem engedték be. Nekik az épület előtt kellett várakozni. A tárgyalóterembe a média képviselőin kívül csak Csapó Zoli, a Motoros Érdekképviseleti Egyesület elnöke mehetett be.
A tárgyalás nagyon elhúzódott, a vége pedig különösen drámaian alakult. A legsúlyosabb sérült Foki Niki rosszul lett, a mentők élesztették újra és el is szállították a helyszínről. Nem sokkal később pedig a bírónő kihirdette az ítéletet. Amely egy év tíz hónap fogházban letöltendő szabadságvesztés. Valójában nem az, mert négy évre felfüggesztve rótták azt ki a vádlottra. Akinek így nem kell börtönbe vonulnia.
Azt gondolom, a magam hatáskörében semmi jogi alapom nincs rá, hogy okoskodjak ezzel kapcsolatban. Mert az elhunyt Mariann életét, vagy Niki és Márti testi épségét semmi nem adhatja vissza. A nagy kérdés, hogy mennyi ennek így az elrettentő ereje? Mert Ambrus Attila bankrablásokért kapott 17 éve azért csak elgondolkoztat, de még Rezesova is ült néhány évet. A gyulafirátóti baleset ítéletének üzenete azonban valami egészen más…
A hír megírása előtt telefonon beszéltem Csapó Zolival. Ő tud első kézből a legtöbbet arról, mik is történtek ma a tárgyalóteremben. Annyira az események hatása alatt volt, hogy nem tudott részleteket mesélni, de megígérte, hogy este összeszedi magát és pontosan megírja a történteket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »