Nagyon nehéz ésszerű magyarázatot adni arra, hogy mi a jó a scramblerezésben. Legyünk őszinték: csomagolhatják őket akármilyen szépen, attól még mindig is hiányozni fog belőlük a modern konstrukciók finomsága. Nem igazán hatékonyak sem aszfalton, sem terepen – már ha van szíve kivinnie a gondosan épített vagy drága pénzen mért szépséget a gazdájának a susnyásba. Hogy akkor mégis miért élik manapság újjáélesztett aranykorukat? Nyilvánvalóan a kívánatos küllemnek jelentős szerepe van ebben, de megérteni igazán úgyis csak azok fogják, akik érzik a motorozás emocionális rezgéseit. A Ducati Scrambler sem egy kifejezetten jó motor, de annyira vidám dolog és élvezetes vele menni, hogy azzal nekifutásból felülír bármilyen érvrendszert. Megy is az olaszoknak a retrószekér, a 2019-es modellt tovább farigcsálják a modern igények tükrében.
A hamarosan bemutatkozó Ducati Scrambler 800 legnagyobb fejlesztése, hogy Bosch kanyar ABS-t kap. A Ducati Safety Road Map kampány keretében az olaszok jelentős figyelmet szentelnek annak, hogy 2025-re a motorjaik az eddigieknél biztonságosabb időtöltésre adjanak lehetőséget. Ennek tükrében érdekes, hogy a kipörgésgátló viszont továbbra sem a csomag része.
A Ducati közleménye szerint a Scrambler futóművét az eddigieknél kényelmesebbre veszik. További jó hír, hogy a Scrambler végre hidraulikus kuplungot kap. Továbbá nappali menetfénnyel ellátott fényszórót, amihez két fullretró index kapcsolódik. Természetesen egy ilyen motorhoz elengedhetetlen kellék egy minden hipszter szemeit könnyessé varázsoló videó.
A modellfrissítés hoz még néhány esztétikai jellegű változást. Új, cserélhető oldalpanelek kerülnek a tank alá, az ülés formáit pedig szürke élekkel emelik ki. Új lesz a kipufogón a hővédő, a fék- és kuplungkarok valamint a felni sem marad a régi. A motorblokk minden eddiginél feketébb lesz, maga a motor pedig hat különböző fényezésben érhető majd el.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Romano Fenati valószínűleg a motorversenyzés leggyűlöltebb emberévé lépett előt a hétvégén. Leendő csapata sem kér belőle.
Elolvasom »A Triumph idén bemutatja az 1200 köbcentiméteres Scrambler modelljét, amihez egy új kedvcsináló teaser videót kaptunk.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »