Nagyon nehéz ésszerű magyarázatot adni arra, hogy mi a jó a scramblerezésben. Legyünk őszinték: csomagolhatják őket akármilyen szépen, attól még mindig is hiányozni fog belőlük a modern konstrukciók finomsága. Nem igazán hatékonyak sem aszfalton, sem terepen – már ha van szíve kivinnie a gondosan épített vagy drága pénzen mért szépséget a gazdájának a susnyásba. Hogy akkor mégis miért élik manapság újjáélesztett aranykorukat? Nyilvánvalóan a kívánatos küllemnek jelentős szerepe van ebben, de megérteni igazán úgyis csak azok fogják, akik érzik a motorozás emocionális rezgéseit. A Ducati Scrambler sem egy kifejezetten jó motor, de annyira vidám dolog és élvezetes vele menni, hogy azzal nekifutásból felülír bármilyen érvrendszert. Megy is az olaszoknak a retrószekér, a 2019-es modellt tovább farigcsálják a modern igények tükrében.
A hamarosan bemutatkozó Ducati Scrambler 800 legnagyobb fejlesztése, hogy Bosch kanyar ABS-t kap. A Ducati Safety Road Map kampány keretében az olaszok jelentős figyelmet szentelnek annak, hogy 2025-re a motorjaik az eddigieknél biztonságosabb időtöltésre adjanak lehetőséget. Ennek tükrében érdekes, hogy a kipörgésgátló viszont továbbra sem a csomag része.
A Ducati közleménye szerint a Scrambler futóművét az eddigieknél kényelmesebbre veszik. További jó hír, hogy a Scrambler végre hidraulikus kuplungot kap. Továbbá nappali menetfénnyel ellátott fényszórót, amihez két fullretró index kapcsolódik. Természetesen egy ilyen motorhoz elengedhetetlen kellék egy minden hipszter szemeit könnyessé varázsoló videó.
A modellfrissítés hoz még néhány esztétikai jellegű változást. Új, cserélhető oldalpanelek kerülnek a tank alá, az ülés formáit pedig szürke élekkel emelik ki. Új lesz a kipufogón a hővédő, a fék- és kuplungkarok valamint a felni sem marad a régi. A motorblokk minden eddiginél feketébb lesz, maga a motor pedig hat különböző fényezésben érhető majd el.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »