Az évnek ebben a szakaszában a gyártók sorra kezdik szivárogtatni az első információkat a közelgő újdonságokról. Na persze arra még nagyon vigyázva, hogy túl sok konkrétummal ne kecsegtessenek, hiszen a tüzijátékokat majd ősszel kell fellőni. Ezen a héten nálunk sem volt még olyan nap, amit a világ motoros híreinek közvetítésekor ne azzal kezdtünk volna, hogy valamelyik vállalat valami újdonságokkal készül a következő évre. A BMW új fényezésekkel, a Suzuki az RM-Z250 frissítésével készül. A Kawasakinál építgetik a ZX-6R-t, de az offroad motorok nagyfiúját, a KX450-et sem hagyják érintetlenül.
A nagyfiúknak való krosszmotort olyan finomságokkal látják el, mint a rajtautomatika vagy éppen a hidraulikus kuplung. A folyadék, illetve tengelykapcsoló munkahenger segítségével megszakított hajtás alapvetően nem újdonság, de hardcore offroad motoron szokatlan megoldás. A 450 köbcentiméteres, egyhengeres négyütemű blokkban pedig találtak még 3.4 lóerőt.
A vázat sem hagyták érintetlenül. Az alumínium perimeter vázban a motorblokk teherviselő elem, ami segít merevebbé tenni az egész motorkerékpárt. Új lengővillát is faragtak hozzá a japán mérnökök, és a lengéscsillapítókat, valamint a fékeket is kicsit átdolgozták. Előlre új 49 milliméteres, fordított teleszkópokat kap, aminek a belső átmérője megegyezik a gyár versenytechnikájával. Elől új főfékhenger és 270 milliméteres tárcsák, hátul 250 milliméteres korongok lesznek.
Az idomokat is kicsit átdolgozzák, a tüzelőanyag-tartály pedig egy kicsit lejjebb kerül. Ennek hatására riderünk valamivel előrébb tud helyezkedni a motoron, ami a kezelhetőséget tolja pozitív irányba. A kormányt négy, a lábtartót pedig két különböző pozícióba lehet majd állítani. És természetesen csak és kizárólag lime zöld színben lesz elérhető.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »