Az elmúlt évek elképesztő retró és vintage hulláma manapság már egyfajta kényszert szült a motorosokat érintő iparágak számára. Annak a motorgyártó brandnek, aminek nincsen valami legalább érintőlegesen múltidéző vagány vasa, annak csorbát szenved a presztizse. Az őrület pedig kezdi utolérni a motorozáshoz szükséges kiegészítők gyártóit is. Az oldschool küllemet a modern technológiák adta előnyökkel ötvözni pedig menő. Az igaz, hogy a biker ruházat terén ez a vonulat még gyerekcipőben jár, de néhol már látni ennek a jegyében fogant kabátokat vagy kesztyűket. Hiába, nem csak a seggrakéta riderek akanak jól mutatni a nyeregben a maguk modern módján. Az AGV még időben eszmélt rá, hogy ezekre a termékekre van igény.
Na persze nem most. Tavaly novemberben mutatták be Milánóban az EICMA show keretein belül az új Legends kollekciót. Az X3000 egy zárt bukósisak, az X70 pedig azoknak nyújt opciót, akik ragaszkodnak a nyitott sisakok nyújtotta előnyökhöz. Az AGV ezeknek a tökfödőknek nem csak formavilágával, hanem színsémáival is igyekszik lenyűgözni az embereket. Ennek jegyében a múlt nagy olasz versenyzőinek bukóit idézik meg.
Az új X3000 Giacomo Agostini, a hatvanas évek többszörös világbajnoka előtt tiszteleg. A klasszikus talján trikolor, arany állvédővel abszolút stílusjegy, amit számtalan korabeli fotón utolérhetünk.
Az X70 pedig Renzo Pasolini előtt hajt fejet, aki nemcsak Agostini egyik nagy riválisa volt. Hanem azért is passzol a képbe, mert ő mélységesen elutasította a zárt bukósisakok viselését, amikor a motorversenyzés szabályai ezügyben még rugalmasabbak voltak. Ezen főhajtások mellett azonban az AGV oldschool kobakvédői más színekben is elérhetőek.

Cimkék:
A Ducati sportmotorjai nagyon szép új színsémákat kapnak, amik igazán illenek a gyár olaszosan különleges gépeihez.
Elolvasom »Ezúttal a déli féltekére kalauzolja a vállalkozó szellemű motorosokat a Honda az általuk szervezett Adventure Roads túra keretein belül.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »