Tokióban múlt héten egyfajta motoros népünnepély volt, ahol a nagy japán gyártók olyan különlegességeket állítottak ki, amik gyakran beindítják az emberben a “dekéne” érzést. Már mutattunk is egy különleges, belpiacra szánt Firebladet, most pedig lássunk egy nyakig karbon gúnyás CB1000R modellt, ami a Honda standján csábította magára a tekinteteket.
A karbon vagy szénszál erősítésű műanyagok hallatán szinte mindenkinek egy jellegzetes mintázat jut eszébe. Lényegében szén, de ez nem a pontos kifejezés ezzel kapcsolatban. Az, amit nyáron a grill alá raksz, hogy tartósan égjen és ezzel hőt adjon a kolbásznak, na azt nevezzük így. Az anyagtudomány világában azonban a karbon elnevezés a helytálló.
A versenysport pedig azért szereti, mert a szénszállal erősített műanyag egy nagyon tartós és – itt jön a lényeg – könnyű anyag. Nagy szakítószilárdsággal bírnak, jó a rezgéscsillapító hatásuk, a korrózióval, a kifáradással, az UV-sugárzással szemben jó az ellenállásuk, csekély a hőtágulási együtthatójuk és a vízfelvételük. Csupa előnyös tulajdonság, leszámítva azt az apróságot, hogy macerás az előállítása, méregdrága és a sérült elemek javítása ésszerű keretek között nehezen megoldott.
Ezért aztán nem csoda, hogy elsősorban a versenysportban terjedt el és nem a közutakon. Lássuk ezt a CB1000R-t, ami egy japán metallurgiai varázstudománnyal foglalkozó cég, a Magical Racing közreműködésével készült. A legfeltűnőbb jelenség természetesen a két szuperkönnyű, szénszálas BST felni és hátul a félkarú lengővilla.
A motoron rengeteg apró alkatrészt és elemet cseréltek ki a jellegzetes fekete anyagból készült darabra. Az első villák, a hasidom, a vízhűtő rács, a légszűrőház vagy a láncvédő csak a legszembetűnőbbek. Külön figyelmet érdemel a kormány, hiszen az valami egészen gyönyörűen mutat így.
A speciális kipufogórendszer a Yamamoto Racing munkáját dicséri, ami a maga arany színével remekül ellensúlyozza a rengeteg feketéllő elemet. Hallani valószínűleg sohasem fogjuk, hiszen ez a motor sokkal inkább való arra, hogy a Honda felhívja magára a figyelmet, amikor kiállítja a standjain. Nem valószínű, hogy gyártásba kerül, bár egy kis szériás különleges kiadásban mindig lehet reménykedni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »