Neked talán nincs szükséged arra, hogy motoros túrát tervezz. Vagytok ezzel így még egy páran. Ti csak felültök a motorra, tankoltok amikor kell, esztek amikor éhesek vagytok, az igazi hardcore játékosok alszanak ahol tudnak. Talán ez áll legközelebb ahhoz a fajta elcsépelt szabadság frázishoz, amit többnyire a kívülállók emlegetnek. Innen is hatalmas tisztelet az ilyen típusú arcoknak! Aztán vannak akik kilométerre megtervezik az útjukat. Tudják, hogy hol fognak tankolni, hol fognak enni, aludni, hogy mennyibe fog ez kerülni és talán még a pisiszünettel is kalkulálnak. Ez egy másfajta kaland és ugyanúgy rengeteg szépséget, élményt hordoz. Lássunk egy egészséges középutat.
Az internet korában élünk, ez pedig nagy ajándék a motorosnak. Nem csak azért, mert már szinte bármelyik telefon teljesen jól használható GPS helyett valamelyik alkalmazásnak hála. Hanem azért is, mert a tél szomorú hónapjai alatt van időnk tervezni, álmodozni, utána olvasni. Ha még nincs meg a tuti tipp, akkor fontold meg Görögországot, amihez itt találsz egy kis élménybeszámolót.
De nemrég megjelent egy igazi kedvcsináló kis írás nálunk egy szerb motoros túráról is, az is motorozni való célpontnak tűnik. Ennél szűkebb a pénztárca? Egy pillanatra se csüggedj, hiszen egy gyönyörű országban élünk, a hazai tájakat újra és újra felfedezni legalább olyan jó móka. A lényeg, hogy keresd tudatosan azokat a helyeket, amiket nem volt időd mélységükig felfedezni, vagy azokat ahol még nem jártál. Egy eldugott kis falu teraszán kávézva is össze lehet futni egy izlandi származású világjáró motorossal, akivel csuda dolgokról lehet beszélgetni. Megtörtént.

Analóg térkép: már a tervezéskor sem baj ha van nálad, és a túrán is jól jön – van ám, hogy lemerül a kütyü
Az én Süni haverom a túltervező motoros mintapéldánya. Olyan, mint akit a bevezetőben is említettem. A gurulás előtt már mindenki tudja a pontos útvonalat, azt hogy hol fogunk megállni, mennyi időre és mennyibe fog kerülni. Szerintem titkon még azt is bekalkulálja, hogy hány percig pisilhetünk a benzinkúton, és ha kimarad egy tervezett célpont akkor jajj mindenkinek!
Amikor először mentünk együtt akkor egy kicsit megmosolyogtam, hogy kinyomtatott némi információt arról a várromról, amit megnéztünk. Aztán alkalomról alkalomra kezdtem rájönni, hogy ez bizony nem is hülyeség. Ha tudod hogy hová mész, van egy kis sztorid hozzá akkor sokkalta nagyobb élményt okoz egy-egy célpont. És meddig is tart? Egy Google keresés és pár perc olvasás. Arról már nem is beszélve, hogy a célpontok elkezdenek majd a lelki szemeid előtt gombamód szaporodni.
Ha szeretnél még a témáról olvasni, akkor kérlek lapozz!
Cimkék:
Valami bűzlik Iwatában. A Yamaha nem engedi, hogy elfelejtsük a régóta meglengetett Ténéré 700-at. Most egy videót kaptunk.
Elolvasom »Huszonöt éves a csupaszkodó olasz szörnyeteg. A Monster születésnapját pedig alaposan meg akarják ünnepeltetni a világgal.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »