A kis köbcentis sportmotorok világában a KTM RC390R az egyik legpengébb masinának mondható. Nem véletlen, hogy több versenysorozat junior kategóriájában ezzel a géppel vitézkednek az ifjoncok. Ilyen például a MotoGP ADAC, a WSBK WorldSSP 300 vagy a MotoAmerica KTM RC Cup versenysorozata. 2018-ban bemutatják Európában, illetve a tengeren túlok is az RC390 homologizált „R” változatát, amiből néhány változtatás után megkaphatjuk a Supersport 300-ban versenyző motort. Az utcára szánt versenygépekből nem lesz nagy darabszám elérhető, egyelőre 500 példányról szólnak a hírek. Az amerikai piacon még kicsit tovább kell várni a rendeléssel.
Az KTM 390 az „R” változatban komolyabb, minden irányban testre szabható WP futóművet, illetve CNC mart, felhajló fék- és kuplungkarokat kap. Ezek egy kisebb elcsúszás esetén sem fognak egyből eltörni, strapabíróbbak lesznek. Az erőforrást sem hagyják változtatás nélkül: a 373.2 köbcentis blokk rövidebb airboxot kap, amivel kicsit szélesítik a használható fordulatszám-tartományát. Az egészet pedig egy különleges verseny designba csomagolják a jövő reménységeinek. Akinek ez sem lenne elég, annak a KTM „SSP300 Race Kit” fantázianévvel piacra dob egy több mint 230 elemből álló speciális alkatrész-csomagot.
Ezzel a motor teljes mértékben meg tud felelni az SSP300 FIM regulációknak. A csomag többek között tartalmaz egy titánium Akrapovic kipufogó rendszert, verseny ECU-t, STM csúszókuplungot, gyorsváltót, tartalék felniket, megnövelt teljesítményű vízhűtő rendszert, illetve erősített és könnyített versenyidom-szettet.
A versenytechnikának meg fogják kérni az árát, a versenytársak közül a KTM feltehetőleg az egyik legdrágább motor lesz a kategóriájában. Viszont a Yamaha YZF-R3-hoz vagy a Kawasaki Ninja 300/400-hoz képest jóval komolyabb technika fog alattunk lapulni. Ezzel a kiegészítő csomaggal a motor ára már eléri a 11’000 eurót, ami nem mondható kevésnek. Viszont a pénzünkért egy kész versenymotort kapunk. Azok, akik egy ilyen beruházáson gondolkodnak, nem árt ha sietnek, ugyanis a KTM az 500 darab RC390R modell mellé éves szinten csupán 50 darab SSP300 csomagot fog piacra dobni.
Cimkék:
Az első részben megvillantott új Triumph Street Triple végre megmutatja, hogy mit tud olyan legendák alatt, mint Gary Johnson és Carl Fogarty.
Elolvasom »És akkor vannak akik fogják magukat, és lenyomnak egy 40'000 kilométeres túrát elektromos motorokkal, mert csakazértis.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »