Ma már bátran kimondhatjuk, hogy az Indian a kevés sikeresen újraélesztett motormárka egyike. Nem könnyű feladat az ilyesmi, de amióta a Polaris felvásárolta a legendás nevet, azóta csak úgy repkednek az érdekes hírek a brand körül. A következő évtől érkező Scout Bobber igazán nyálcsorgatni való darab lesz, de a srácok dolgoznak egy villany-cruiseren is. Most pedig egy jó kis tuning kitet dobtak ki a testesebb modellekhez. Kellhet ennél szebb ajándék a fa alá egy boldog Indian tulajdonosnak?
Az Indian ígéretei szerint a csomag az összes olyan motorhoz passzolni fog, amit a ThunderStroke 111-es erőforrással szereltek. Ezekhez a motorokhoz teljesítményben mintegy 20-, forgatónyomatékban pedig 15 százaléknyi pluszt ad hozzá a pakk.
A ThunderStroke 111 alapvetően egy 1’811 köbcentiméteres, 49 fokos V2, ami a gyári adat szerint 156 newtonméter maximális forgatónyomatékot képes kipréselni magából a megfelelő fordulatszámon. A Stage 3 Big Bore Kitnek hála ez 116 köbinchre, azaz 1’900.9 köbcentire húzza a hengerűrtartalmat.
Az Indian egyik örök átka – és egyben valamiféle húzóereje -, hogy elkerülhetetlen az összehasonlítása a Harley-Davidsonnal. Ha ezt most megtesszük, akkor azt látjuk, hogy a HD legnagyobb dübörgőinek erejét még nem éri el. A Milwaukee Eight 117 köbinches blokkja ugye 1’923 köbcentiméter, ami 186 newtonméteres forgatónyomatékot produkál.
És mégis. Vajon kinek nem lesz elég a 116 köbichre hizlalt Indian nagyjából 180 newtonmétere? Ne tegyünk úgy, mintha a motorok csak katalógusadatokból állnának. Minden esetre az Indian egészen jó reklámot csinált hozzá, ami alapján szerintük ez már a motor elejének emelgetéséhez is untig elég lesz. Nézzétek meg, már csak azért is, mert jó a zene alatta.
Amit még tudunk a kitről, hogy ettől kezdve egy 54 milliméteres csövön ömlik be a levegő, az erőt pedig egy új 6 sebességes váltó közvetíti. A legnagyobb örömet persze így is a Six Shooter fantázianévre hallgató, lefelé irányuló kidörmögő fogja adni, de ez stíluskövetelmény. A Big Bore Kit most decembertől kezdve elérhető a Chief Classic, a Chief Vintage, a Chieftain, a Roadmaster és a Springfield modellekhez. A szolidnak mérsékelten nevezhető 2’000 dolláros ár – amiért kapható – természetesen nem tartalmazza a beszerelési költségeket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »