Előbb-utóbb a legtöbb ember életében eljön egy egészséges váltás. A legtöbb tinédzser még a környezete véleménye alapján tudja meghatározni magát. Ez teljesen rendben is van, hiszen a felnőtt élet szerepeit próbálgatja a szent gyermek, aki a visszajelzések kapcsán igyekszik belőni a normákat. Aztán ahogy egyre idősödik valaki, úgy egyre kevésbé érdekli mások véleménye. A Honda most eljátssza az ötvenes apukát, akinek a gyerekei már kireppentek az életbe, aki letette már az asztalra azt amit kell, aki végre azt szeretné csinálni, amit akar. Így fogott egy gázturbinás sugárhajtóművet, rácsavarozta a motor elejére, és akinek nem tetszik az pukkadjon meg. Én meg örömömben sikongatok a monitor előtt, mint egy tinilány Anthony Kiedis félmeztelen felsőteste láttán. Ez egyszerűen iszonyúan agyament, és csodálatos! Hölgyeim és uraim, itt van a Honda CB4 Interceptor, ami egy koncepciómotor. Nyilvánvalóan.
A Honda ezen a néven már mutatott be egy motort 2015-ben, szintén Milánóban, igaz akkor még sima CB4-ként. Az már akkor is egy szokványosnak mondható retro stílusú koncepciómotor volt, ami a CBR650F alapjain készült el. A mostani tanulmánynak pedig a CB1000R állt modellt. Az minden esetre biztos, hogy ezt így ebben a formában nem engednék utcára. Érdemes megnézni azt a brutális, ülés alá húzott kipufogót. Nem valószínű, hogy Euro4 kompatibilis lenne.
Mivel ez egy CB modell, amely egy sornégyes erőforrást használ ezért az “Interceptor” név valamelyest megtévesztő lehet. Ezt a megnevezést a Honda hagyományosan a VF család V4-es motorjainak tartja fent. A bemutatott koncepció pedig a VF/VFR modellekhez hasonlóan egykarú lengővillát és öt küllős felnit használ. Talán készül valamiféle hibrid CB-VF motor, aminek a zseniális elrejtése az a gázturbina a lámpatest helyén? A szárnyas kompánia ilyenfajta kérdésekre nem ad választ. Csupán annyit árultak el, hogy igen, a motor elején az az amire gondolunk. És arra való, hogy az érintőképernyős kijelzőt ellássa krafttal. Nyilvánvalóan.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »