A héten zajlott az idei EICMA motorshow Milánóban, és így a zárónapon is mutatunk még be az újdonságokból: a Yamaha Tracer 900 Sport Touring és 900 GT változatokat. Az amerikai piacon FJ-ként ismert típus vérfrissítése egy globális projekt része a Yamahánál, aminek a Tracer közösség kiszélesítése és egységesítése a célja.
Az FJ három évvel ezelőtti bemutatkozáskor szinte azonnal keresetté és sikeressé vált a szegmensben. Európában már a kezdetektől fogva Tracer névvel jelent meg, korábban már mi is foglalkoztunk a vassal. Kiváló, sportos menettulajdonságával, kezelhetőségével és a kényelmével hamar a vásárlók kedvence lett. A Yamaha kínálat egyik pillére marad a 847 köbcentiméteres erőforrásra épülő, háromhengeres túramotor. Csupán néhány finomhangolást végeznek el rajta a tökéletesítés jegyében.
A Tracer közösség számára ismerősen csenghet a kifejezés, aminek a koncepciója az élvezetes, dinamikus hosszú távú túra-motorozás. Ezt erősítik az új fejlesztések is, nagyobb szélvédőt-, ülésmagasság állíthatóságot, átdolgozott utaslábtartót és kapaszkodót kapott a modell. A fejlesztések a vázat sem kerülték el, újratervezett alumínium lengőkarral és áthangolt hátsó lengéscsillapítóval is felruházták a Tracert. A rendszeres túrázók nagy örömére természetesen a rugóstag az utas és csomagok súlyához igazítva könnyedén állítható.
A mai motoreladási koncepció követelménye, hogy az alap változat mellett egy sport modell is megtalálható legyen a palettán, néhány sportos extrával. Ezt a Tracer 900 GT piacra dobásával oldják meg a Hangvillások. Ebben a szegmensben a gyorsváltó jelenléte megkérdőjelezhető, viszont a tempomat mellett ez is alapfelszereltségként jelenik meg a GT modell esetében.
Az MT-10-ből leszivárgott cruise control 4-5-6. sebességfokozatokban aktiválható, amikor elérjük a minimum 50 kilométer/óra sebességet. A kormány bal oldalán elhelyezett vezérlőkkel könnyedén állíthatjuk a kívánt sebességet, viszont deaktiválódik a rendszer ha a gáz, fék vagy kuplung bármelyikét elkezdjük piszkálni. Korunknak megfelelően a modell színes TFT kijelzővel felszerelt, amiről könnyedén leolvashatóak a szokásos információk.
Vezetés közben értesülhetünk az aktuális sebességfokozatról, a külső hőmérsékletről, a hűtőfolyadék hőmérsékletről, a választott vezetési módról vagy az átlagfogyasztásról. Az újdonság várhatóan 2018 második felében fog megérkezni, hivatalos kommunikáció a következő hónapokban várható a listaárakról. Közületek ki járja a világot egy Tracer nyergében? Kommentben várjuk a véleményeket.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Míg a Yamaha egy ideje már elég keményen tolja a retro hullámot, a Kawasaki most kap észbe. Jobb későn mint soha, itt a zöldek stílusos gépe is.
Elolvasom »Ha teljesítményben nem is erősebb a Kawasaki, futóműben garantáltan többet tud az alapverziónál, ami már önmagában is elég nagy szó.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »