Időről-időre szeretünk bemutatni olyan modelleket itt az Onroad.hu-n, amit nem nekünk szántak, hanem az európaitól eltérő piacon értékesítenek. Néha csak sajnálkozunk egy-egy japán vagy amerikai belpiacos modell kapcsán, hogy hozzánk nem jut el. Van amikor hümmögünk, mert egészen tisztességes munkának tűnik az amit például az indiai piacra szánnak. És van, amikor szívünk szerint kitépnénk azt a lángoló, izzó golyót a szemgödrünkből, ami gyanútlanul befogadta a látványt. Ilyen ez az új, 150 köbcentis Intruder is, ami felsejlett a láthatáron.
A modell forgalmazását a jövő héten már meg is kezdik Indiában. A képek is egy olyan brossúrából származnak, amik ott lennének hivatottak népszerűsíteni a modellt. Nem lehetett könnyű dolguk a marketingeseknek, hiszen a jól beállított, profi fotók ellenére sem túl meggyőző a látvány. A virslinyi kerekek egészen egyszerűen elvesznek a hozzájuk képest böhömnyi testhez képest. A kipufogó olyan, mint egy kezdő photoshop művész próbálkozása. Az eltúlzott lámpa nagy busafejet csinál neki. Sokat járattam az agyam, hogy mihez is hasonlít a motor megjelenése. Általában ilyenkor szokták azt mondani, hogy az áldozatára lecsapó sast, vagy az ugrásra kész tigrist vélni felfedezni a vonalak között. Ebben az esetben nyilvánvalóan Homer Simpson lebegett a tervezők szeme előtt. D’oooh! Az egész olyan, mintha megmondták volna a vezetőmérnöknek, hogy: “Béla! Kénytelen vagyok kirúgni téged, mert összejöttem a feleségeddel. De azért ezt a projectet még fejezd be”.
A kis Intruder tovalöködéséről egy egyhengeres, négyütemű, 154.9 köbcentiméter űrtartalmú erőforrás gondoskodik. A súlyt nem könnyű leolvasni egy ilyen scannelt nyomtatványról, de a 148 kilogramm reálisnak tűnhet, ami végül is nem olyan sok.
Természetesen ha valóban ez lenne az indiai piac elvárása a motorok terén, akkor hajrá. Megkövetem magam és mindenkinek lelke rajta. De nem, nem és nem. Nem tudom elképzelni azt, hogy van a világnak olyan pontja, ahol ezt szépnek tartják. Tehát lehet, hogy szűk a látóköröm, de maradok azon a véleményen, hogy megalázó és primitív húzás kiszúrni az emberek szemét egy ilyen leszart szart is leszaró attitűddel elkészített valamivel, éljenek azok a világ akármelyik pontján. Kiváltképp, hogy tudjuk, hogy a Suzuki mire lenne képes, akár még minimális energia befektetéssel is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »