Ha lehet hinni a Japánból érkező híreknek, a Yamaha fel akarja támasztani RD350-et – éppen csak előtte átkereszteli XSR300-ra. Nem meglepő módon a már elérhető 700-as és 900-as verziók stílusára fog hajazni az XSR család legkisebb és legújabb tagja.
Az ős RD350 egyben zseniális és veszélyes motor hírében állt. Kétütemű szíve 39,5 lóerőt csiholt ki 347 köbcentiből, ami 170 kilométer/órás végsebességet és hat másodperc alatti százra gyorsulást jelentett. Ugyanakkor mindehhez elég vékony gumikat és nem túl izmos fékrendszert kapott, ami óvatlan kezekben egy elég frankó recept volt a katasztrófához. Sajnos az előnyei jelentették a végét is, hiszen a konkurencia sorra szórta ki az olcsóbban fenntartható és kevesebb káros anyagot kibocsájtó négyütemű modelleket. Ezzel pedig már nem tudott versenyezni a Yamaha, így megszüntették a gyártást.
Hogy az elődmodell rajongói voltak-e elég hangosak, vagy a Yamaha vezetősége látta meg a lehetőséget egy kis XSR-ben, nem tudjuk. Ez nem is számít, a lényeg a megvalósítás. Az pedig – ha minden igaz – a következőképpen fog festeni. A motor megjelenése a mára már megszokott modern-retro hangulatú lesz és elvileg az MT-03 vázát és blokkját fogja megkapni az új modell. A műszerezettsége valamint az idomok pedig inkább az XSR szériához közelítik majd a gépet. Az erőforrás a bevált 321 köbcentis, dupla vezérműtengelyes, négyütemű, injektoros sorkettes lesz 41 lóval és 6 sebességes váltóval. A kis hengerűrtartalom miatt eléggé forgatni kell majd, 10’750-es fordulaton adja le a maximális teljesítményt a kis hangvillás. Nyilván nem érné meg kompletten új futóművet tervezni, így ez is az MT-03-tól jön majd, ahogy a fékek is.
Viszont ha biztosra akarunk menni a részleteket illetően, akkor muszáj lesz legalább 2018-ig várni, ugyanis akkorra lőtték be a bemutatót. Ennél pontosabb dátumot nem osztott meg a Yamaha, úgyhogy addig is marad a várakozás és a találgatás.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »