Onroad.hu: Minden ilyen verseny egy Európa-Bajnokság is egyben? Hiszen korábban számoltunk már be róla rövid hírben, hogy az EB-t is ti nyertétek meg.
Sági Tibor: Nem, ezek éves versenyek, amelyek négy éves ciklusokban alkotnak egy-egy Európa-Bajnokságot. Az idei 70. Nemzetközi Rendőrmotoros Rally egy ilyen négy éves ciklus második állomása volt. Az elsőt tavaly Lengyelországban rendezték, ahol egyéni második, kilencedik, tizennegyedik, tizenötödik, tizenhatodik, tizenhetedik és huszonegyedik helyezéseket szereztünk. Ebben a ciklusban most összesítésben az első helyen állunk, és célunk természetesen az végső győzelem megszerzése 2019-ben.
Onroad.hu: A korábbi EB-ken milyen eredményeket értetek el?
Sági Tibor: A 2007-2010. év közötti ciklusban – helyszínek: Erfurt (Németország), Graz (Ausztria), Gdansk (Lengyelország), Debrecen (Magyarország) – megszereztük az összesített Európa bajnoki egyéni első, harmadik, tizedik, tizenegyedik és tizenkettedik helyezést – ezzel pedig a csapat összesített Európa bajnoki címet is. Az elmúlt négyéves ciklusban – a helyszínek Vladimir (Oroszország), Grudziądz (Lengyelország), Latsch/Martello (Olaszország) és Hemer (Németország) voltak – az összesített Európa bajnokságban a HRE versenyzői az egyéni első, harmadik, negyedik, hetedik, tizenkettedik, tizenharmadik, tizennegyedik és tizenötödik helyet szerezték meg, valamint csapat I. helyen zárták az Európa Bajnokságot.
Onroad.hu: Akkor nem csoda, hogy egykoron a magyarok nyilaitól, most meg motoros rendőreitől retteg Európa… Hogy néz ki a folytatás, hol drukkolhatunk nektek a következő években?
Sági Tibor: A következő évek versenyeinek helyszínei, ahol szeretnénk megvédeni az egyéni és csapat összesített Európa bajnoki címet: 2018-ban Latsch/Martello (Olaszország), 2019-ben pedig Luxenburg. Az azt követő négy éves ciklus helyszínei pedig: 2020. Hamburg (Németország), 2021. Szocsi (Oroszország), 2022-ben pedig az IPMC elnöksége szeretné, ha Magyarországon lenne.
Onroad.hu: Nagyon szépen köszönjük a sok izgalmas információt és további jó versenyzést kívánunk nektek. Hozzatok még sok kupát haza!
Sági Tibor: Köszönjük, igyekezni fogunk!
Fontos információ – amely minden magyar motoros érint -, hogy az a tudás, amelyet Tiborék a sok év alatt felhalmoztak aktív motoros rendőrként és versenyzőként is, bizony bárki számára elérhető. A Hungária Rendőregylet vezetéstechnikai képzéséről olvashattatok már az Onroad.hu oldalán is – a képzések pedig a 2018-as évben ismét nyilvánosak és elérhetőek lesznek!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »