Nemrég ejtettünk egy pár szót a kínai vállalat, a Loncin új kalandmotorjáról, a DS8-ról, amely a BMW csoport messzire szakadt egyhengeres unokájával tör babérokra. Akkor szót ejtettünk egy ötszáz köbcentis tesóról, ami HR7 néven látta meg a napvilágot. Nem megyünk el mellette, hiszen őt is bemutatták a nagyvilágnak. Íme, ő az:
Nem tudom megmondani, hogy a kedves olvasók között mennyi pedagógus van, de kíváncsi lennék a véleményükre. Vegyük azt a teoretikus helyzetet, amikor látszik, hogy Pistike nem teljesen önállóan oldotta meg a házi feladatot. Mondjuk úgy: felfedezhetőek egyértelmű hasonlóságok Kati leckéjével. A plágium erős lábakon álló gyanúja ellenére viszont látszik Pistike igyekezete, hogy próbált saját gondolatot hozzátenni. Tiszta sor: dolgozott ő vele – csak kellett egy kis löket. Tehát a kérdés: mégis milyen osztályzatot érdemel Schmitt István? Remélem értjük a helyzetet és a dilemmát, hiszen a CB500 vonásai egészen egyszerűen letagadhatatlanok a HR7 esetében.
Hasonlóság ide, hasonlóság oda, a kéthengeres, ötszáz köbcentis blokkot saját körülmények között is kipróbálták már. Ez az erőforrás ugyanis szolgált már a Motrac kalandmotorjában, az MG500-ban. A teljesítménye igazi A2-es jogosítvánnyal vezethető jószágot eredményez: 47 lóerőt 8’500-as fordulatszámon és 43 newtonméteres forgatónyomatékot 7’000-es fordulatszám mellett. Nocsak, hát nem hasonlít ez is kísértetiesen a Honda CB500 erőforrásának eredményeire? Na persze, ahogy a DS8 esetében is megjegyeztem: tanulni a legjobbaktól érdemes.
A váz kialakítása és formavilága szintén a CB-t idézi, sőt elemeiben másutt is felfedezhetünk ismerős formákat. Akárcsak a DS8 esetében, itt is alumínium lengővilla csatlakozik a vázhoz. Elöl egészen vaskosnak tűnő fordított teleszkóp-pár kapott helyet. A fejidom egy kicsit már túlságosan is a Transformers képi világát idézi, de a domború HR7 felirat, és az utas kapaszkodója valamiért kifejezetten tetszik. A kipufogó kialakítása is elnyerte a tetszésemet. A képek tanúsága szerint a kalandmotor párjával is mutat átfedéseket: úgy tűnik, hogy mindkettőt ugyanaz a fékrendszer fogja megállítani. A motoron lévő gyári Pirelli Angel gumi biztató, valószínűleg a nyugati ember szívének megnyerése miatt kaptak helyet. Hiába, ezek a kínaiak nem csak műszaki paramétereket, hanem marketinget és egy rakás más járulékos dolgot is szépen eltanultak. Kíváncsian várjuk, hogy mit mutat majd tartóssági és megbízhatósági fronton, hiszen az igazi próba az az lesz. De vajon csak bennem merült fel az a gondolat, hogy régebben a Kia autómárkán is élcelődtünk? Talán meg fog lepni minket a Loncin?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »