A KTM egy újabb nagy dobással készül, hogy a közepes méretű kalandmotorok piacára betörhessen. Néhány évvel ezelőtt Stefan Pierer, az osztrák gyártó vezérigazgatója mesélt a jövőbeli terveikről. Ezek között szerepelt egy soros kéthengeres erőforrás is. Ezt a blokkot már az EICMA-n is láthattuk a 790 Duke Prototype vázában és nemrég felkerült a világhálóra egy fénykép, amelyen egy túraenduro látható. Mivel ebben a kategóriában a KTM által kínált legkisebb gép is 1’000 köbcentiméter felett van, így sejthető, hogy a 790-es Duke szívét használják fel a legújabb Adventure keresztnevű világjárójukban is.
A kémfotón (vagy nevezzük inkább gyári beetető fotónak?) jól látszik, hogy a KTM 790 Adventure a BMW F800GS és a Triumph Tiger célcsoportjára pályázik. Az említett modellektől eltérően elsősorban a sportosságra helyezik a hangsúlyt, eleget téve a cég Ready to race mottójának. Itt is felfedezhető a középkategóriás, terepképes túraendurók kötelező kelléke, a fűzött küllős felni, elöl 21 colos, hátul pedig minden bizonnyal 18 colos átmérővel. A ráfokon vegyes felhasználású, de főleg terepre hangolt bütykös gumiabroncsok feszülnek. Egyértelmű, hogy milyen körülmények közé szánják a gépet.
A KTM-től megszokott módon vaskos WP teleszkópokkal szerelik a járművet és a hasmagasság sem hagy kívánnivalót maga után ebben a kategóriában. Ha versenybe szeretne szállni a konkurenciával, akkor megtalálhatók lesznek rajta a legfejlettebb vezetésbiztonsági elektronikák. A kanyar ABS-t, a többfokozatú kipörgésgátlót és a változtatható motorkarakterisztikát ma már igényli a vásárlóközönség, így kelleni fog bele.
Ha minden igaz, akkor a versenyképes ár sem elképzelhetetlen. Mivel a motor a 790-es Duke alapjain nyugszik és azt már tudjuk, hogy a Duke-ot Indiában fogják gyártani a kisebb változatokkal együtt, így nagy valószínűséggel az Adventure kivitel is innen származik majd. A pontos árról kár lenne találgatni, hiszen a képeken jól látszik, hogy még javában zajlik a tesztelés. A prototípus még felöltöztetve sincs rendesen, csak ráaggatták az idomokat és a lámpatestet.
Cimkék:
A Harley-Davidson Road King is megkapta az új, 107 köbhüvelykes nyolcszelepes erőforrást, de 2017-re frissítettek egy kicsit a vonalain is.
Elolvasom »Az út a közlekedés helyszíne, nem az emberkedésé. Mégis állandóan teret nyer az agresszivitás: itt egy friss, klasszikus példa a tengerentúlról.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »