A Vanguard Motorcycles egy napjainkban induló vállalkozás. New Yorkban alakultak és fogják készíteni vasaikat, amelyekkel kimondottan a prémium szegmenst igyekeznek meghódítani. Erre első masinájuk alapján egészen jó esélyeik is vannak. Nézzük, milyen érdekességeket vonultat fel a 2018-ra ígért Vanguard Roadster.
A legizgalmasabb maga a konstrukció. Egy 52 fokos hengerszögű V2-es S&S erőforrás alkotja a jármű gerincét. Nem csak azért, mert optikailag domináns, hanem azért is, mert a Roadsternek nincs váza. A blokk igyanis teherviselő elemként került beépítésre. A 117 köbhüvelykes (1’917 köbcentiméteres) léghűtéses V2 100 lóerőt és 150 newtonmétert ad le – a menetteljesítmények tehát megfelelőek lesznek. A csúcssebességet 230 környékére ígérik.
A minőséggel a futómű terén sem lesz gond. Elöl két 48 milliméter átmérőjű, minden paraméterében állítható Öhlins teleszkóp, hátul ugyanilyen márkájú központi rugóstag dolgozik. A hátsó futómű mindehhez igazán izgalmas egy lengőkaros kialakítású. A fékeket egységesen a Brembotól veszik: elöl 320 millis tárcsák és négy dugattyús féknyergek, hátul egy darab 245 milliméteres tárcsa és két dugattyús nyereg található. Érdekes módon az ABS nem szerepel a motorral kapcsolatos gyári leírásban.
A Vanguard Roadster nem egy kis motor. Tengelytávja 1’664 milliméter, ülésmagassága 81,3 centi, a villaszög 27 fok. Elöl 130/60 VR18, hátul igény szerint 200/50 ZR18 vagy 240/40 VR18 méretű Metzeler Marathon abroncsokon gurul – tehát összességében egy jól motorozható masinának tűnik. Főleg, hogy a böszme nagy V2-es ellenére 250 kilogrammos tömeget ígér a gyártó.
Ez utóbbi adat eléréséhez fontos részlet, hogy a 21 literes üzemanyag-tartály karbonból készül, és az egész konstrukció nagyon átgondolt. Érdemes elidőzni magán a formaterven, a végtelenül letisztult (már-már agyon-egyszerűsített) vonalakon és minden egyes alkatrészen. Tényleg nagyon látványos a Roadster: láthatóan nagyon komolyan vették a “mindent a szemnek” szlogent (csak nézd végig az erőátvitelt a képeken). Nem csak mondják rá, hogy prémium termék, ez látszik is rajta.
Ehhez képest szinte barátinak nevezhető a tervezett ára, amely 30’000.- dollár környékén lesz (ami kicsit kevesebb mint 9 millió forint). Persze nem olcsó, de az Amerikában szóba jövő versenytársaihoz képest mégis az: az Arch KRGT-1 több mint kétszer ennyiben kerül (78’000.- dollár), a Confederate P51 pedig lazán a négyszerese (125’000.- dolcsi).
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »