Ismeritek Emile Leray nevét? A francia kalandor még 1993-ban tervezte el, hogy Citroen Kacsájával átszeli az afrikai sivatagot. Azonban nekiütközött egy kőnek, amitől a jármű mozgásképtelenné vált. Őt viszont nem abból a fából faragták, hogy ettől megfutamodott volna. Normális szerszám nem volt nála, csak egy zsebkészlet és egy fémfűrész.
Azonban Tony Starkot felülmúló leleményességgel 12 napig fúrt-faragott, ameddig az autóból egy működő és mozgásképes motort épített. Oké, stílusra nagyon passzolt volna a Mad Max filmekbe, de ettől függetlenül képes volt folytatni vele az útját! Az egész történetet francia nyelven elolvashatjátok ide kattintva.
Azt nem tudjuk, hogy Emile Leray története ihlette-e meg azt a szlovén úriembert, aki néhány évvel ezelőtt hasonló kihívásba fogott. A régi francia autók – pontosabban a Citroenek – nagy rajongójaként ugyanis nekiállt, és egy 2CV alkatrészeinek felhasználásával motort épített. A motor, az erőátvitel, a felfüggesztés, a fékek mind az autó eredeti alkatrészei voltak.
A Kacsa alapokon nyugvó motor az Elephant nevet kapta. Ha ránézünk, ennek okát elsőre meg is értjük. Ráadásul katonai zöld fényezésben pompázik, ahogy építőjének bukósisakja is. A szlovén úr 2013-ban le is vizsgáztatta ezt az izét, sőt három év alatt tízezer kilométert motorozott vele Európa-szerte! Azt hiszem, erre már nem bulváros szenzációhajhászás azt mondani, hogy elképesztő. Főleg annak fényében, hogy a szemünk láttára épült és le is tesztelt magyar DaiRal forgalomba helyezésére idehaza semmi esélye nem volt Pál Zolinak – az Elephant viszont eggyel délebbre simán rendszámot kapott!
A Kacsa-motor nemrégen meghirdetésre is került az eBay-en. A kikiáltási ára 11’000.- dollár, vagyis nagyjából 3’250’000.- forint volt. Az aukció már lezárult, de a csodaszerkezet a maga 602 köbcentis léghűtéses erőforrásával a jelek szerint ott maradt gazdájánál.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »