A Mátrix trilógia – és sok egyéb komoly értékű mozifilm – főszereplője, a sármos Keanu Reeves nem a megszokott értelemben vett szupersztár. Nem a pompa és a csillogás meg nem is a fényes fogadásokon való jópofizás az ő igazi világa, hanem ugyanaz, mint sokunknak: a motorok. Annyira, hogy igazából életében nagyon még autója sem volt. Na jó, kettő: egy nagy Volvo SUV és egy igazi autó, egy Porsche 993 C4.
Nem is nagyon vezet autót, ugyanis élete nagyobb részében motorral közlekedett. Első gépe egy Kawasaki 600 Enduro volt, élete során azonban olyan klasszikusokat birtokolt és használt, mint számos Norton, Suzuki GS1100E, Suzuki GSX-R750, egy 1974-es BMW 750, Kawasaki KZ900, 1984-es Harley Shovelhead, vagy éppen Moto Guzzi.
A világ bármely részén forgatott, ugyanazt a rendszert követte: vett valamilyen számára szimpatikus motort, azzal közlekedett ott tartózkodása alatt, majd a felvételek befejeztével eladta azt. Így aztán igazából szinte az egész világot bemotorozta és elképesztő mennyiségű és fajtájú vasat használt. A hosszú évek alatt pedig szépen kialakult benne, hogy milyen is lenne a szerinte ideális motor.
Keanu saját Harley-Davidson Dyna-jának átépítésével kapcsolatban megismerkedett egy Gard Hollinger nevű, az abszolút maximalizmusáról ismert los angelesi mesterrel. Ketten együtt addig ötleteltek, míg egyrészt össze nem barátkoztak, másrészt Reeves rá nem jött, hogy tökéletes eredményt csak akkor ér el, ha egy új motort építenek. Az alap Keanu említett Dyna-ja volt, majd sok évnyi munka után egyszer csak előrukkoltak együttműködésük gyümölcsével.
Alapítottak is egy új céget, amely az Arch Motorcycle Company nevet kapta. (Érdekesség: az arch boltívet jelent. Azért ez lett a márkanév, mert Keanu szerint a boltív az erőt, a kapcsolatot és az átjárót szimbolizálja egyben.) A cég első kétkerekűje a KRGT-1 nevet kapta. Ránézve egy vérbeli power-cruisert látunk. A középen trónoló hatalmas V2-es blokk alapján egyértelmű, hogy amerikai cuccról van szó, de azok közül is a durvábbik fajtából. Az erőforrás alapjait egy Harley-Davidson technika adja, azonban az alkatrészek nagy része az S&S-től származik.
A második oldalon megtudod az Arch KRGT-1 számos műszaki adatát és különlegességét, láthatod mozgás közben videón is (Keanu vezeti!), és lesz még egy csomó kép is róla. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »