Pályafutása során összesen két komolyabb sérülést szenvedett. 1966-ban egy angliai bemutatón motorral bukott és a medencéje tört el. 1971-ben pedig a fentebb bemutatott Widow Maker nevű rakétamotoros háromkerekűről kellett leugrania közel 200 kilométer/órás tempónál, mert nem nyílt ki a fékernyője. Ekkor sokszoros csonttöréssel zárta a kalandot. Aktív pályafutását 13 évnyi versenypályázás után fejezte be – de a lóerőknek ekkor sem fordított hátat. Sőt, ekkor jöttek a legdurvább technikák! Amelyek ugyan már nem kötődnek a két kerék világához, de azért érdemes megemlíteni őket.
Egy ismerőse ugyanis elcsábította a traktorversenyzés világába. Itt nem a sebesség a lényeg, hanem hogy minél nagyobb tömeget minél élénkebben húzzanak el az őrjöngő nézők orra előtt. A michigani farmer fia tehát visszatért a gyökerekhez, de itt sem nagyon talált legyőzőre. Első kreálmánya az Ugly Tractor nevet kapta, ugyanis csak a technikára összpontosított, a külsőre nem. Egy lefényezetlen, csúnya járművel állt rajthoz, amelyet azonban egy V12-es Allison hajtómű mozgatott. Akkoriban a versenyeken mindenki drag motorokat használt kuplungos erőátvitellel. E.J. Potter olcsó és csúnyácska alkotmánya azonban repülőgép erőforrásának 2’500 lóerejét nyomatékátalakítóval juttatta a hátsó kerekekre.
A leghíresebb Indi Super Pull nevű viadalon állt vele rajthoz, és azonnal rommá verte az egész amerikai élmezőnyt. Azonban nem állt meg: nemsokára összekalapálta a képen is látható Double Ugly nevű szörnyet. A két Allison V12 párhuzamosan lett beépítve, a két főtengelyt közösítette, és ezzel a 4’000 lóerős monstrummal is sok győzelmet szerzett. Igazi műszaki polihisztor volt tehát, aki nem csak megálmodta, de meg is alkotta az elképzeléseit. Sőt, személyesen ki is próbálta, hogy működnek – általában győzelmekkel bizonyította műveinek életképességét. 1999-ben meg is írta hosszú és eredményes életének történetét “Michigan Madman” (“Michigani Őrült”) címen. 2012-ben, 71 évesen hunyt el Alzheimer kórban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »