Néhány jellemző és a motorosok által elkövetett hibát szeretnék kiemelni. A legtipikusabb az első fék berántása. Erre ugye ABS nélkül jellemzően elesünk – aztán azzal a hülyeséggel magyarázzuk az elégtelen bizonyítványt az interneten, hogy „láttam hogy nem tudok megállni, ezért elfektettem a mocit”. Dehogy fektetted, nem tudsz fékezni és simán elestél. A második hatalmas baj, ha támaszkodunk a kormányon. Ez megváltoztatja a jármű teljes fizikáját, az sokkal jobban „orra áll” és nehezebben kontrollálható. (Sőt, sokszor fel is emeli a hátsó kerekét.) A helyes testtartás nagyon fontos! Harmadiknak a nem megfelelő fékhasználatot és túl alacsony fékerőt említhetjük. Amennyiben te szabályozni akarod a hátsó féket, mert megijedsz a kerék csúszásától, szinte garantáltan csökkenteni fogod az első fékerőt is – és azonnal súlyos méterekkel később fogsz megállni. Kivéve, ha ott egy IFA plató, mert akkor ugyanott… De lehet hogy egyszerűen félsz elegendő fékerőt adni az elejének, és emiatt nyúlik meg a fékutad.

Amennyiben nincs ABS, a technika semmit nem változik. A hátsó kerék megáll, de ha minden mást jól csinálunk, ez nem okozhat bajt (a képen is áll..)
Mindezeket autodidakta módon roppant nehéz megtanulni. Kimehetsz a haverokkal gyakorolni egy üres parkolóba – de nagyon kicsi rá az esély, hogy ők pontosan meg tudják határozni az elkövetett hibáidat. Amennyiben ez nem így történik, a „vak vezet világtalant” elv alapján lehet hogy jól begyakoroltok valamilyen rossz módszert. Még rosszabb esetben akár össze is töritek magatokat. A véleményem szerint egyetlen helyes út egy megfelelő színvonalú vezetéstechniai tréning elvégzése. Ott az instruktorok lépésről lépésre vezetnek rá a jó féktechnikára, kijavítják a hibáidat és szépen biztonságosan elvisznek addig, hogy tényleg a legtöbbet (fékút terén legkevesebbet) hozd ki a saját motorodból. Hogy amikor valóban nagy a baj, akkor az egyetlen esélyedet tökéletesen ki tudd használni – mert az IFA platója nem ad másodikat!
Cimkék:
A családi egyterű mellé gyakran kell egy második jármű is, ami keveset fogyaszt, fürge és praktikus. A Honda NC750S pont ilyen.
Elolvasom »Minél rosszabb az idő, annál nagyobb a dugó a városokban. Így a robogó ilyenkor is nagyon hasznos. A megfelelő kiegészítők azonban kellenek rá! (x)
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »