Akad jó néhány olyan olasz márka, amely vitán felül mesébe illően izgató járműveket gyárt – rosszabb esetben csak gyártott -, mégis állandó anyagi gondokkal küzd. Ez aztán időnként a csődbe is képes vezetni a jobb sorsra érdemes gyártókat. Szerencsés helyzet, amikor egy financiálisan atom stabil cégóriás melléjük áll – ilyenkor hamar kiderül: van kiút a lét és nemlét közti hullámvasútból. A példák felsorolása helyett nézzük inkább főhősünket: az 1945-ben alapított MV Agusta a Ferrarihoz hasonló módon a versenymotorok finanszírozása miatt kezdett utcai gépeket is gyártani.
Ezeket évtizedeken keresztül a márka pályákon elért sikerei remekül el is adták. Az alapító 1971-es halála után azonban kapitány nélkül maradt a hajó, így a márka elindult lefelé. 1991 és 1999 között a Cagiva birtokolta a céget, majd hosszú és hányatott évek után 2009-ben a Harley Davidson vásárolta meg az MV Agustát. Nem ültek rajta sokáig: nem egészen egy évvel később tovább is adták Claudio Castiglioni vállaltcsoportjának.
Innentől ha lassan is, de elindult felfelé a röppálya, majd a 2014-es Mercedes AMG-vel kötött hosszú távú együttműködés bejelentése után minden nagyon stabil lett. A cég modellpalettája továbbra is több mint vonzó, a motorok formaterve és műszaki bázisa pedig nagyon izgalmas. Már csak egy apró bibi volt: amennyiben valaki Magyarországon egy ilyen különlegességre vágyott – új motorként kívánva beszerezni azt -, belföldön semmi esélye nem volt szert tenni rá.
Ez a helyzet változik meg éppen napjainkban: a MotoPartsShop webáruházában ugyanis már jófajta hazai fizetőeszközért rendelhetők meg a legendás olasz gépek. De még ez sem minden: a márciusban nyíló új bemutatóüzletben (amelyről természetesen beszámolunk nektek) megtapogatható is lesz az MV Agusta, de minden márkához kötődő ruházati- és biztonsági kiegészítő is. Értelemszerűen a motorokhoz teljes körű garancia is tartozik, budapesti márkaszervizzel. Végül pedig egy kis hab a tortára: az utolsó szabad Lewis Hamilton nevével fémjelzett Dragster RR is megvásárolható, ha valaki gyorsan lecsap a lehetőségre!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »