Az Onroad válaszol: Hornet után NC750X?

Tanácsadás
2016. január 25., hétfő - Macko

Az olvasók részéről felmerülő kérdésekre adott válaszok nyilvánosan is megjelennek az Onroadon. Jó választás-e Hornet után egy NC750X?

Hirdetés


Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (28 hozzászólás)

bogenschutze -
Kawasaki versys a megoldás. Válaszd az ezrest, és nem fogsz csalódni.

V1pr -
Nekem egy NC750SD-m van, és nagyon nem bántam meg. Nincs még túl sok km a kezeimben/lábaimban és az NC nagyon kezes. Súlya picit nagy, de ahogy gurulásban van, egyátalán nem érzeni. Zavaró rezgést csak max. 140-150 körül szoktam elkezdeni érezni, addig tök nyugodt minden. (nem vagyok én se aututópálya rajongó, de voltam már az NC-vel a pályán – 130-140-ig még az “S”-nek a szélvédelme is kényelmes és elfogadható ) Az DCT-t csak ajánlani tudom, nagyon kényelmes egy jószág és bármikor “közbeszólhatsz” a kormányról, ha nem tetszik, amit csinál… NC előnye továbbá a csomagtartó a tank helyén, a kis fogyasztás (nem sikerült 4L fölé tolnom) és az olcsó fenntartás. Az 55LE nekem még sose volt kevés és valsz. Neked se lesz, ha nem akarsz autópályán száguldozni. (ha még nem vetettél NC-t, akkor szaladj be egy Honda kereskedésbe és kérj egy próbakört! 🙂 – ha vmiért nem tudnak/akarnak adni, akkor menj át másikba… – tapaszatalat 🙁 ) Akárhogy is döntesz, szerintem mindenképpen ABS-es motort vegyél. (igen, én is tudom, hogy ABS-el picivel hosszabb a fékutad, mintha magad tartanád a csúszáshatáron, de amikor kiugrik eléd egy őz, akkor valsz. nem arra fogsz figyelni, hogy ott tartsd…)

szucsi -
Én NC700X (szinte nincs különbség a 750-eshez képest) tulajként elég sok tapasztalatot gyűjtöttem a gépről (az enyém nem automata). Két év alatt 40.000 km-t mentem vele elég sokfelé. Rengeteg egynapos itthoni túrán is, az általad említett célok mindegyikén, de rengeteg egy hetes külföldi túrán is, pl. Erdély, Szerbia, Montenegró, Szlovénia, Ausztria… A hosszabb túrákon általában utassal, három dobozzal mentünk, mindenhol jól teljesített. Mackóékkal is voltam több túrán, simán tudtam velük tartani az iramot. Amit nem szeret(ek), az az autópálya, 150 fölötti tempóban. Városban is nagyon jól használható, szinte alapjárattól nyomatékos, nem kell pörgetni, hogy haladjon (bár nem is nagyon lehet, 6500-nál leszabályoz.) Több hágót is megjártunk pl. Grossglockner, ahol az autók egyértelműen feltartottak, de a csupán 48 lóerő ellenére gond nélkül lehetett előzni őket! Az alacsony fordulatnak köszönhetően tényleg nem is fogyaszt, 3,5 l-el általában beéri 100km-re, de volt már 2,77 is. Új korától nálam van, semmi problémája nem volt a kopó dolgokon kívül. Ami viszont mindenképpen ajánlott, az a gyárinál magasabb plexi (bár egynapos túrán nem fontos, de hosszabb távra mindenképpen kényelmesebb).

Macko -
V1pr: Amit az ABS-es fékútról írsz, az ma már nem igaz. Egy mai ABS-nél rövidebbet fékezni rengeteg gyakorlás után is főleg szerencsével lehet. Viszont a helyes, progresszív féktechnikát és a jó testtartást (főleg nagy tempóról) megtanulni akkor is elengedhetetlen, ha van blokkolásgátlód.

V1pr -
Macko: ezt főleg az “okosok” miatt írtam, de maximálisan egyet értek Veled.

GumiNinnya -
V1pr és Macko urakkal egyetértve, hozzátenném, hogy mivel nekem NC 750x em volt, mondhatom hogy van róla objektív képem. Nagyon szerettem, sport módban nem éreztem soha hogy kevés a teljesítmény, józan ésszel sokkal többre nincs is szükség ( kövezzetek meg de akkor sincs). Én speciel nem éreztem konfortosnak a hornet teljesítményét túl agresszíven reagált a gázadásra. Na meg menjél pár kört DCT-vel és többet nem akarsz kuplungosat sohasenemse 🙂 Ezért is kövezzetek meg, de tök felesleges a kuplungolás amikor a dct vel is lehet manuálisan váltogatni. Mindenhol elfér a sorok között. Meseszép dörmögő hangja van. A tankdoboz a jóisten ajándéka majd meglátod 🙂

bogenschutze -
A Hornet után gyengét venni nagy csalódás lesz. Akármit választasz, erősebb legyen. Arra meg felkészülni, hogy úthibával találkozol nem érdemes. Ez évi egy két eset lehet. Az automata váltó jó gondolat, ez akár Aprilia Mana is lehet. Túrázáshoz nagyobb köbcentis motor ideális. Nyomatékosabb, lehet vele kis fordulaton is krúzolni. Kis blokkot meg pörgetheted, hogy kihozz belőle valamit

bogenschutze -
Az NC 750x Totalbike tesztjének végeredménye: Ördögi keveset eszik, rettentő praktikus és zéró vezetési élményt ad. Ilyen fokon ez eddig nem nagyon létezett motorból. http://totalbike.hu/tesztek/2014/05/22/honda_nc750x_dct/

GumiNinnya -
Látszik nem ültél rajta. Tipikus csak a nagyobb a jobb hozzáállás………..

bogenschutze -
Valóban nem ültem rajta. De a Totalbike teszt után nem is az én világom. Ha valakinek tetszik, legyen szerencséje vele.

Macko -
Én addig nem nagyon formálok véleményt egy motorról, ameddig nem mentem vele. Az NC blokkjának éppen az a lényege, hogy alacsony fordulaton (ahol az átlag felhasználónak forgalomban jól esik motorozni) van nyomatéka. A Hornetnél éppen ez hiányzik. Az 6000 alatt vegetál, ez meg ott működik normálisan. Egy 3000 és 5000 közötti tartományban valószínűleg objektíven elveri nyomatékleadásban a négyhengerest. Pontosan emiatt nem lesz sem visszaesés, sem csalódás. Hiába fele annyi a lóerő – annak nagy sebességnél van jelentősége. A Gábor által vázolt tempóknál egy kellemes nyomaték sokkal többet fog érni.

bogenschutze -
Mackó! Nektek mások a lehetőségeitek. Nekem maradnak a tesztek. Az itteni teszt jelentősen eltér a fent említett teszttől. Mindenkinek nem lehet igaza.

Macko -
Bogenschutze: Most, hogy belinkelted, elolvastam. Nem is teljesen értem. Hogy az S mode nem csinál semmit? Meg hogy nehéz megszokni a manuálist és nincs értelme? A Q Map-ről meg szó sem esik benne, pedig a DCT szempontjából az is elég fontos. Igaz, biztosan korábbi anyagban benne volt a TB-on is. Szóval így elolvasva valóban nagyon nem értek egyet vele. De nem én vagyok a mérvadó, hanem a tulajdonosok. Ők tudják eldönteni.

Pityu -
Nekem is NC700 X-em van,automata váltós.Én újrakezdő motoros vagyok,egy szezont mentem vele,kicsit több mint tízezer km-t. Három komolyabb túrán is votam,1200 GS,meg még erősebb gépekkel csapatban.Nem vártak rám sose. Szeretem,mert kezes,jóindulatú gép.Pályán is megy,akár 160-at is.Túrázni való gép. Próbára mentem más gépekkel is,pl.a yamaha MT 07-es egy vadóc,kapaszkodni kell bele,hogy el ne hagyjon. KLX 250 kavasaki-val terepen jó bohóckodni. Na a Honda VFR 800 X (az új ) az nagyon bejött.Csak az ára nem az én zsebemhez mért.

V1pr -
bogenschutze: kipróbálni ingyen van, vannak tesztnapok, lehet kérni tesztmotort (nem, nem kell százezreket letenni, hogy kipróbáld). Nálam is mondták a haverok, hogy “vegyél egy tisztességes 100 LE fölötti gépet”… a nagyobb nem mindig jobb, sőt. Azt meg kell tanulni uralni is, többet is eszik, drágább a fenntartása. NC: az “S” mód bőven észre vehető 🙂 Jobban is melegszik tőle a blokk városban, de harapósabb is. A 750-esben lévő DCT már figyeli (700-assal nem mentem) a vezetési stílusod és ha párszor odahúzol neki, akkor még sima “D”-ben is fenntartja a fordulatot. Persze, ha nem tetszik, akkor csak egy pöccintés az ujjaddal (vagy ha vettél hozzá lábváltót, akkor azzal) és már el is vált. Az új 2016-os NC-n meg már 3 Sport mód van… (egyelőre még nem jöttem rá a lényegére, de talán majd ha kipróbáltam megtudom). A kézi kapcsolgatást én már a tesztmotoron megszoktam, de sose szoktam használni a teljes manual-t, inkább bele-bele nyúlok az automatába (mert hogy bele lehet). Simán visszaváltok előzés előkészítésnél, ha kell, vagy motorféknek egy jobb kanyar előtt, vagy ha már párszor odahúztam és D-ben nem akarja azonnal elváltani, de már nincs szükségem a pörgetésre, akkor felváltom. Nagyon gyorsan hozzászoksz a jóhoz 🙂 “Zéró vezetési élmény”: sorry, lehet, hogy aki a “régi motorokon” nőtt fel, annak hiányzik a birkózás a motorral. Nekem nem, amíg nem vagy (nagyon) tapasztalt motoros, addig bőven ad elég élményt ezt elvezetni. Az meg, hogy valaki a 4 hengereset szereti, ízlések és pofonok. Van aki meg V2 párti, van aki meg boxer. Így jut mindenkinek 🙂

bogenschutze -
Akinek ilyen van, az nyilván átgondolta, és nagyon tetszik is neki. De azért elég megosztó motor lehet.

Bal3 -
Áve! Barátaim egy része mind az autóját, mind a motorját úgy vezeti, hogy a fordulatszámot magasan tartja. Jómagam régen így szerettem, mára (48 év) inkább a halkabb, simább, alacsonyabb fordulatszámot hallom muzsikának. A világ így kerek, kinek, kinek legyen az, amit szeret. Volt szerencsém Hornetet próbálni, és DCT váltós Hondát is. Az utóbbit nagyon élveztem. Országúton tekeregve jellemzően 85-95-tel utazom, ott az NC majdhogynem alapjárat felett dünnyögött. Megnyugtató volt. Indulástól a felváltások szinte érezhetetlenek voltak, de amikor felül akartam bírálni az adott fokozatot, azt könnyedén lekezelte. Stresszmentes, a tájban gyönyörködős tekergésekhez nekem ideális választás lesz. Jelenleg egy Africa Twinem van, nagyon szeretem, de ha egyszer lecserélem akkor túrázós motornak én feltétlen DCT váltóst veszek majd. Ezek az _én_ szempontjaim, senkinek nem javasolnám, hogy válasszon így, Hornetről én átülnék egy NC-re.

bogenschutze -
Azt hallottam, hogy a leg ideálisabban a motor, a nyomaték maximum közelében működik. Ez a fordulat, azonban viszonylag magas, minden motornál.

Milan -
Nagyon érdekes, hogy mások mennyire eltérően látják a világot, mint én 🙂 Kényelmesebb az NC rugózása? -Igen Kevesebbet fogyaszt az NC? – Igen Lecserélnék egy Hornetet NC-re? – Nem “Egy 3000 és 5000 közötti tartományban valószínűleg objektíven elveri nyomatékleadásban a négyhengerest” És tényleg:) NC750: http://www.motorradonline.de/sixcms/media.php/11/thumbnails/100_Test_Honda_NC-750-S_Leistungsdiagramm.jpg.3362404.jpg CB600F: http://www.moorespeedracing.co.uk/user/HORNET_600_ROAD_HEX_GRAPH.jpg Én 50000 gondtalan kilómétert után idén adtam el a 2008-as Hornetemet (CBF1000-re cseréltem). Újonnan vettem, nagyon szerettem. Nálam is a váltásban a fő szempont a nyomatékhiány volt, mivel elég sokat mentünk vele az asszonnyal az Alpok hágóin és azért 2000m felett nagyon el tud fogyni a szufla és 1-es fokozatban 7-8 ezres fordulattol felfele kellett bőgetni a motort, hogy történjen már valami egy-egy hajtűkanyar után (hozzátenném, hogy ez az a pont (lóerő), ahol a NC-nek vége van, de azt nyilván nem erre találták ki).

Macko -
Milan: pontosan erre gondoltam, amikor azt írtam, hogy a Hornet nem túrázásra való. Nem is arra lett tervezve. Lehet Vespával is Földet kerülni, hasonlóan perverz, mint egy ilyen blokkal utassal egyesben kínlódni a hajtűkanyarok után. 🙂 Nem hiszem egyébként, hogy az NC elvérezne egy ilyen helyen: Szücsi ahogy írta is elég sokat jött mögöttem két személlyel az NC700X-szel, és nem szenvedett vele egyáltalán.

GumiNinnya -
Pláne városban jön jól a dct, amikor nem szenvedsz a kuplungolástól, továbbá lassú fordulásnál sem hibázod el a megfelelő sebességfokozatot.. Egy dolgot nem lehet vele, gázfröccsel jelezni a duda helyett az autósnak hogy ugyan engedjen már el 🙂

Macko -
Sose próbáltam ki, hogy menet közben működik-e az N gomb…

eko -
Mackó: Müködik. 🙂

Gábor -
Üdv mindenkinek! Tőlem származik a kérdés, ezért szeretnék köszönetet mondani Macko-nak a részletes válaszért, valamint a többieknek is, hogy megosztották velem az említett típusokkal szerzett tapasztalataikat! Döntenem szerencsére (vagy sajnos?) nem a közeljövőben kell, de a DCT-s 750X mindenképp előkelő helyen szerepel a listámon. Egy kérdés azoknak, akik esetleg még bírják cérnával: A Hornet futóművének “okosítása” mennyire lehet alternatívája a motorcserének? Gondolok itt például a személyre szabott Wilbers első-hátsó futóműelemekre. A “kontra” érveket szerintem látom: Költséges (de nem annyira, mint egy új motor)…és eladáskor se nagyon lehet érvényesíteni az árban. A “pro” viszont kérdés számomra. Hoz-e akkora változást egy Horneten, mint Gésán?

GumiNinnya -
Macko: Nem annyira áll kézre 🙂 Én maradtam türelmes mosolygós üzemmódban amíg észrevettek, vagy ha jött egy brümmögős akkor mentem utána

Macko -
GumiNinnya: nekem ma már sem a motorforgatás nem áll kézre, a dudálást meg mindig is parasztságnak tartottam. Csöndben is lehet dinamikusan haladni – amikor meg nem, az ember igenis legyen türelmes!

Kag -
kiragadva ezt a mondatodat: ”… a DCT váltó előnyét kínálni (kivéve egy NC700X). Amely számomra szolgált már néhány negatív tapasztalattal is, azonban soha nem a kisebb lökettérfogatú Honda modellekben – így konkrétan az NC750X esetében még az is lehet, hogy elgondolkoznék rajta magam is…” kérlek, fejtsd ki bővebben, milyen negatív tapasztalataid voltak, és mivel. Az oka, hogy gondolkodom az új Africa Twin DCT változatán. Egy teszt erejéig mentem anno NC700X DCT-vel. Nem szívesen adtam vissza. Percek alatt hozzá lehet szokni a jóhoz, kiváltképp városban, vagy ha épp lebilincselő a táj.

Macko -
Kag: a DCT – mint minden szoftver vezérelte váltó – a programja szerint általa ideálisnak tartott időpontokban kapcsol a fokozatok között fel- vagy lefelé. Amikor ez egy kiélezettebb helyzetben éppen az általad nem várt pillanatban történik, akkor az tud kellemetlenséget okozni. Természetesen ezt minden váltó csinálja, nem függ a motor hengerűrtartalmától. A jelenség következtében fellépő erőhatások viszont igen: ami a 700-750 köbcentinél éppen csak érzékelhető (vagy lehet hogy fel sem tűnik), az az 1200-eseknél nagyon zavaró volt. Például utassal, kanyar közben visszakapcsolt egyet – ha nem reagál a vezető azonnal a gázzal, akár balesetveszélyt is okozhat. Tréningen DCT-s Crosstourer váltott vissza vészelkerülés közben. Abból majdnem nagyon nagy baj lett (ott ugye normál motornál mindig behúzott kuplunggal manőverezünk). Erre írtam, hogy ameddig DCT-s Africával nem megyek kicsit élesebben, addig nem tudok semmit feltételezni sem. Más a nyomaték, láncos az erőátvitel – lehet, hogy az is gond nélkül kezeli majd a jelenséget, ahogy az NC-k.

Előző bejegyzés

Kár volt érte? Motul Orinika 2853 Concept

2016. január 25., hétfő
Ipari

Következő bejegyzés

Ilyen a tökéletes stoppie?

2016. január 26., kedd
Videó

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt