Bő egy hónappal ezelőtt a bajorok bemutattak egy koncepciómotort, a BMW Concept Stunt G310-et. Aki kicsit is jártas a járműgyárak marketing-gépezeteinek működési mechanizmusában, az pontosan tudta: hamarosan érkeznie kell a régóta rebesgetett, az indiai TVS Motors-szal közösen fejlesztett és elsődlegesen a kontinensnyi ország piacára szánt propelleres gépnek. Sőt, az is valószínűsíthető volt, hogy a végleges széria modell erősen fog hasonlítani az akrobatikus motorozásra szánt “koncepcióra”. A tipp be is jött: most hivatalosan is megérkezett a legkisebb bajor herceg, a BMW G310R.
Egy henger, alacsony saját tömeg, erőteljes dinamizmus – az újdonság tiszta formában testesíti meg a BMW roadsterek szellemiségét: semmilyen tekintetben sem túl kevés, de nem is túl sok. A szó legjobb értelmében véve gyakorlatias, így pontosan azt nyújtja, ami szükséges: dinamizmust és kényelmet a városban éppúgy, mint a lakott területeken kívül. A BMW G310R a bajorok számára új hengerűrtartalom-kategóriába ülteti át ezeket az értékeket. Vérbeli BMW roadsterként sok különböző területen teljesít kiemelkedően. Ugyanolyan fürgén és fordulékonyan terelgethető egy nagyváros szűk utcáin, mint amilyen szuverén és erőteljes módon húz az országutakon. A rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztásnak és a pihentető, kényelmes üléspozíciónak köszönhetően örömtelien hosszú szakaszok teljesíthetők nyergében.
A teljes egészében új G310R jól képviseli a BMW Motorrad lényegét: az innovációt, a minőséget és természetesen a hosszú éveken át tartó gondtalan partneri kapcsolatot a tulajdonossal. Kifejezetten a világpiacra szánt típusként a masina erőforrása különböző minőségű üzemanyagokkal is működik, az összes károsanyag-kibocsátási szabványnak és helyi elvárásnak megfelel, közben pedig a BMW márkától megszokott prémium-ígéretet hozza el az 500 köbcentiméter alatti kategóriába.
A motor kifejező dizájnjának köszönhetően első pillantásra felismerhető agilis és dinamikus karaktere, ezzel pedig egyértelműen pozicionálja magát szegmensében. Összetéveszthetetlen a vizuális rokonság az olyan sportos családtagokkal, mint például a BMW S1000R. A kis maszkkal rendelkező markáns fényszóró, a dinamikusra formált üzemanyagtartály-burkolat, valamint a roadsterekre jellemző erőteljes első és dinamikus hátsó rész felnőttes megjelenést kölcsönöz az új modellnek – pedig egy apró gépről van szó, legalábbis erőforrását tekintve.
Precízen megmunkált felületek jellemzik a dinamikus oldalnézetet. A kompakt, dinamikus arányok és a rövid tengelytávolság gyors irányváltásokat tesznek lehetővé, a motor magas hátulja könnyedséget sugall és a sportos génekre utal. Így a jármű színére fényezett oldalsó felületek az egyértelműen látható, burkolatok nélküli karakter ellenére is sportosan zárt sziluettet eredményeznek a G310R esetében. Az olyan igényes részletek, mint a már szériafelszerelésként fordított első teleszkópvilla, a jó minőségű anyagok, a kiegészítő felszerelések és a kidolgozási minőség mind a legmagasabb színvonalat képviselik a szegmensben, és ezzel egyértelműen kiemelik az új BMW prémium karakterét.
A bajor-indiai kisherceg szíve egy teljesen új fejlesztésű, 313 köbcentiméter hengerűrtartalmú, folyadékhűtéses, négyszelepes egyhengeres motor két felülfekvő vezérműtengellyel és elektronikus üzemanyag-befecskendezéssel. A lökettérfogat a 80 milliméteres furatátmérő és a 62,1 milliméteres lökethossz eredménye. Az erőforrás különlegessége a hátrafelé megdöntött beépítés, az “open deck” építésmód szerint készített henger, valamint a 180 fokkal elforgatott hengerfej – ez utóbbinak köszönhetően a szívócső a motor menetirány szerinti elejére kerülhetett. Az egység 9’500 fordulat/percnél leadott 25 kilowatt (34 lóerő) teljesítménye, valamint a 7’500 fordulat/percnél ébredő 28 newtonméter forgatónyomatéka, illetve a motorkerékpár DIN szabvány szerint mindössze 158,5 kilogramm menetkész saját tömege jóvoltából az új BMW G310R igazán dinamikus partnernek ígérkezik.
A bajor újdonság hangsúlyosan ellazult üléspozíciót kínál a pihentető, stresszmentes és ezáltal gondtalan motorozás érdekében. A BMW Motorrad termékeire jellemző módon az összes kapcsoló és kezelőszerv jól és biztonságosan kézre áll. Rendkívül nagy hangsúlyt fektettek a tervezők az egyszerű és biztonságos kezelésre, amelynek során a legkülönbözőbb testalkatokat is figyelembe vették. Rendkívül agilisan dönthető a motor, ám ennek során mindig semlegesen és kiszámítható módon viselkedik. Hűen követi a motoros által kijelölt ívet a hosszú kanyarokban és a gyors szakaszokon – anélkül, hogy sportos talentumai a kényelem rovására mennének. Rendkívül kompakt és a kényelmestől a sportosan dinamikusig széles felhasználhatósági tartományt kínál, így az új G310R kategóriájában a kezelhetőség teljesen új élményét ígéri.
A motor egy nagy torziós merevségű, robusztus térhálós acél csővázra épül, amelyre csavarozott hátsó váznyúlványt szerelnek. A kerekek irányítását elöl masszív fordított teleszkópvilla, míg hátul egy alumínium lengővilla végzi, amelyhez közvetlenül rögzítik a rugóstagot. A BMW Motorrad összes többi motorkerékpárjához hasonlóan az új G310R szériafelszereltsége is tartalmazza a blokkolásgátlót – az erőteljes fékrendszert kétcsatornás ABS rendszerrel kombinálták. Az első kerék esetében egy egytárcsás rendszer 300 milliméter átmérőjű féktárcsával és radiális felfogatású négydugattyús rögzített féknyereggel gondoskodik az erőteljes és stabil lassulásról. Hátul ugyanezt a feladatot egy kétdugattyús úszó féknyereg és egy 240 milliméter átmérőjű féktárcsa látja el. A masina műszeregysége egy nagyméretű, optimálisan leolvasható és számos különböző információt nyújtó folyadékkristályos kijelzővel rendelkezik.
A sajtóanyag alapján nagyon pozitív kép alakult ki a 21. század legkisebb BMW motorkerékpárjáról – úgyhogy reméljük hamarosan eljön a tavasz, és mindezeket a gyakorlatban is bebizonyíthatja a G310R. Amelynek még az ára is nagy kérdés, de ezekre előbb-utóbb mind választ kapunk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »