Tavaly az EICMA kiállításon látott napvilágot sokak örömére a Honda legvadabb sportmotorja, az RC213V-S. Egyelőre még csak prototípusként láthatta a nagyközönség és korábbi információk alapján mindössze 300 darabot gyártanak belőle. Marc Marquez, a Honda MotoGP üdvöskéje viccesen azt nyilatkozta, hogy ezt csak neki gyártották, hogy utcán is motorozhasson valamivel.
A kis példányszámban készülő motorért szinte bármennyit kérhet a Honda, hiszen valószínűleg az összes gép megszállott gyűjtők garázsában fog kikötni, akik gondolkodás nélkül kicsengetik az árát. Állítólag a japán földön készülő különlegesség értékesítését már nyáron megkezdik. A motor szoros kapcsolatban áll a MotoGP versenygéppel, számos alkatrésze megegyezik az RC213V-vel. Némi túlzással mondhatnánk azt is, hogy Marquez bajnoki járgánya kapott egy pár tükröt és néhány világítótestet, hogy közúti forgalomban is részt vehessen.
Japán második legnagyobb napilapjában hozták le a vételárra vonatkozó hírt, amelynek elolvasása előtt nem árt, ha megkapaszkodunk. Húszmillió japán jent kérnek a csodagépért, amely napi árfolyamon átszámítva mintegy 46,8 millió forintnak felel meg. Ehhez képest az ötszázas limitált szériában készülő Ducati 1199 Panigale R Superleggera a maga 15 milliós vételárával játékszernek tűnik. Nem kell csodálkozni – ha egy literes V4-es versenymotort szeretnénk utcára, amely bőven 200 lóerő feletti csúcsteljesítménnyel büszkélkedik, azt bizony meg kell fizetni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »