A „flúgos futam” névre is hallgató autós-motoros megmérettetés egyfajta magyar Dakarként is bevonult a köztudatba – amelynek főleg akkor nőtt meg a jelentősége, amikor a terrorfenyegetettség miatt elmaradt a 2008-as legendás verseny, majd a következő évben át is költözött a dél-amerikai kontinensre – ahol jelenleg is éppen zajlik. 2015-ben már tizedik alkalommal kerül megrendezésre a Budapest-Bamakó.
Molnár Márk régi ismerősöm, pontosabban valamennyiünké – hiszen évekkel ezelőtt itt az Onroadon mesélte el a BMW MTM 24 órás túraversenyén átélt élményeit. Márkot azért bírom, mert a világ minden őrültségében benne van. Eredetileg úgy ismertem meg, hogy elkísért minket Garmisch-Parterkirchenbe, ahonnan visszaérkezve leugrott még motorral a bolgár tengerpartra, majd gyorsan rajthoz állt a 2010-es Bike Maratonon. Indult már Budapest-Bamako versenyen is, azonban akkor egy komoly baleset miatt fel kellett adnia a futamot. A motorja – egy BMW R1200GS Adventure – évekig nem volt üzemképes a bukás miatt, így közben autóval indult neki a Bamako Summernek, amit egy Zsiguli volánjánál meg is nyert. Ott kapta fődíjként a jubileumi, utolsó Budapest-Bamako részvételi jogát – amelyet holnap el is kezd kihasználni.
Mégpedig olyan módon, amire szintén nem volt még példa. Ugyanis időközben elkészült a BMW, Márk pedig megnősült. Mi következik ebből? Hogy motorral és feleségével, Katával a háta mögött indulnak Bamako felé. Mégpedig a verseny- (tehát nem a könnyebbik túra-) kategóriában. Ez a flúgos futam történetében egyedülálló dolog. Amit fejeljünk még meg azzal is, hogy terveik szerint a visszautat is végig kettesben motorozzák majd végig. Mindezeken kívül a lehetőségekhez képest néhány naponként helyzetjelentést is igyekeznek majd adni az Onroad olvasóinak, hogy hol tartanak és mik történtek velük. Így remélhetőleg „élőben” követhetjük nyomon az útjukat!
A Budapest-Bamako rajtja holnap, vagyis 2015. január 16-án kora délután lesz a Lurdy Ház hátsó parkolójában. A ceremónia 14 órakor kezdődik – Kata és Márk remélhetően 14.30 körül startolnak. Mivel a zsűri értékeli az indulók jelmezét is, mindezt menyasszony-vőlegény jelmezben teszik, konzervdobozokat kötve a BMW hátuljára. Úgyhogy amennyiben szabaddá tudod tenni magad péntek délután, legyél ott – akár el is kísérhetjük egy rövid szakaszon a futam első motoros páros indulóit!
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Barreda a Hondával lelkesen versenyzett az esélytelensége ellenére is, de Marc Coma még mindig vezet. Közel 5'000 méteres magasságban is járt a mezőny.
Elolvasom »Az újabb maratoni szakasz végén az időbüntetések kapták a főszerepet, ezzel alaposan áthúzva egyes versenyzők számításait. A KTM magabiztosan vezet.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »