Rengeteget foglalkoztunk már a világ második legnépesebb államának motorgyártásával – ami egyrészt furcsa lehet, hiszen nagyon eltérő világban élnek és motoroznak ők, mint mi. Másfelől azonban a legyártott – és természetesen az utakon futó – motorok darabszámát tekintve sem mehetünk el mellettük szó nélkül. India legnagyobb motorgyártója, a Hero ugyanakkor sokkolt minket futurisztikus koncepcióval, vagy éppen minket is izgalomba hozó “rendes” motorral éppen úgy, mint akár nálunk is elképzelhető dízel hibrid kétkerekűvel. Motorkerékpár reklámjaikon pedig számtalanszor mosolyogtunk jókat – néha akár a gúnyosság bélyegét is bevállalva. Most azonban egy komoly reklámfilmet szeretnék mutatni nektek: az új Hero Splendor iSmart hirdetését, amely éppen fut India tévécsatornáin.
A motor maga európai szemmel a “szóra sem érdemes” jelzővel is illethető lenne: száz köbcentiméter, nyolc lóerő és ugyanennyi newtonméter, elöl-hátul dobfék (az első is veszélyes 130 milliméter átmérővel!)… Ezzel szemben mit lát benne egy indiai motoros? Nézzük a reklámfilmben elhangzó azon haszonérveket, amelyek versenytársai fölé emelik a Hero Splendor iSmartot:
– rendkívül vonzó műszeregység (oké, ez szubjektív)
– három tónusú fényezés (!)
– aerodinamikus fejidom (hoppá!)
– stílusosan megtervezett utaskapaszkodók (vitathatatlan)
– luxus színvonalú üléskárpit (még igaz is lehet)
– minden időjárási körülmények között működő önindító (na ez az egy, ami mindent visz!!!)
Jöjjön a videó, szerintem kedvet kaptok ti is egy Hero Splendor iSmart azonnali megrendeléséhez.
Természetesen szeretnék elkerülni minden olyan félreértést, hogy itt és most gúnyolódnék az indiai motorkerékpár gyártáson, vagy az ottani motoros társainkon. Egyszerűen valóban teljesen más szemlélet szerint élnek és motoroznak, mint mi itt Európában. Tegyük hozzá, egyáltalán nem biztos, hogy nekünk ettől jobb. Csak éppen mást látunk mi fontosnak egy motoron, és teljesen mást ők. A világ pedig így szép és kerek, hogy ennyire sokszínű!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »