Eltávozott közülünk Massimo Tamburini, a motorkerékpár tervezés nagy alakja – nem tudott tovább küzdeni a rák ellen, hetven éves volt. Ő volt az egyik alapítója a Bimotának 1973-ban, Tamburini neve adja a márka harmadik szótagját. Rengeteg újítás köszönhető neki a motorkerékpárok történetében, mint például az egykarú lengővilla, vagy a ma is oly divatos ülés alá húzott kipufogó.
Az MV Agustának olyan legendás motorokat tervezett, mint az F4 és a Brutale sorozat. Az egész munkásságáról napokig lehetne mesélni – hosszú időbe telne, mire mindent alaposan bemutatnánk. A formatervezést művészi szintre emelte, számos alkotása szerepelt a Guggenheim Múzeum termeiben, a Motorkerékpár, mint művészet című kiállításon.
Nyugodjon békében, emléke előtt tisztelgünk munkásságának néhány képével.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Logikus lépés lenne a Yamaha részéről, ha piacra dobnák literes szupersport gépük megvadított változatát.
Elolvasom »A BMW nem az olcsó motorjairól ismert. Prémium termékekből pedig ilyen növekedést elérni több mint szép eredmény.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »