Amikor az ember összecsinálja a bőrruhát

Vészhelyzet
2014. január 17., péntek - Macko

A közúti gyorshajtások legnagyobb veszélye, hogy a vészhelyzetek is nagyon gyorsan következnek be. Ilyenkor azonnal a helyes döntést kell meghozni!

Hirdetés


Cimkék: , , , , ,


Hozzászólások (12 hozzászólás)

pbalci -
Honnan tudod hova nézett? :-)))

boxos -
a kuplung behuzasa kizarva! veszhelyzetben ugyanis a motor erejere igenis szamitok es fekezes eseten a motorfek lehet az orangyalod…

Macko -
Boxos: Ne hirdesd mint igét, mert hatalmas tévedés. 🙁 Szerinted a motorfék hatékonysága mekkora az üzemi fékhez képest? Sajnos elárulom hogy elhanyagolható. Ellenben ha egy picit is elkésel a behúzásával egy végigvitt vészfékezésnél, a lefulladás előtti szakaszban a motor hajtani fog, amivel le is nullázod az eleinte megszerzett csekélyke előnyt. Tudom, hogy melyik tréningen oktatják így, de FELEJTSD EL!!! Tényleg…

Bedouin -
Boxos: Szerintem ne hallgass senkire 🙂 A fékezést próbáld ki így is és úgy is, aztán majd eldöntöd, melyik a hatékonyabb! Ha jól sejtem az egyik “módszert” már tanultad, de ismerek olyat, aki megtanítja veled a másikat 😀

Csecsebogyó -
Mackó! Azért én arra is kíváncsi lennék, hogy mivel érvelnek azon a bizonyos tréningen.És az is érdekes, ha ekkora nagy az eltérés, hogy mért nem törekszenek a tréning szervezők valami közös állásfoglalásra!

Bedouin -
Macko ezt a képaláírást javítsátok, bár mindenki érti aki akarja 🙂 “Érdemes megnézni, milyen komoly kompárimpulzussal tudja kitéríteni egyenesfutásából a motort a pilóta.”

Macko -
Bedouin: köszi, javítottam!

Macko -
Csecsebogyó: írtam arról a bizonyos tréningről, megtalálod a cikket itt az oldalon. Az érvelés az, hogy ki kell használni a motorfék lassító erejét is. Ami elvben igaz, a gyakorlatban (vagyis a való életben) a következők miatt nem: 1. Amennyiben a hátsó féket értelmesen használjuk, azaz a fékezés kezdeti szakaszában azonnal maximális fékerőt hozunk létre, azonnal lefullasztjuk a motort, ha nincs oldva a tengelykapcsoló. 2. Az üzemi fékekhez képest minimálisan keveset érő motorfék összes hatása elvész, ha csak egy kicsit elkésve húzzuk be a kuplungot – hiszen ekkor a motor hajtani fogja a hátsó kereket. 3. A LEGFONTOSABB: valódi vészhelyzetben sajnos egyetlen dologra tudunk koncentrálni. Mivel pedig ez – ha tetszik, ha nem – az első kerék fékezése kell hogy legyen, minden mást mellékessé kell tenni. Hogy miért nem mindenki úgy oktatja, ahogy mi? Mert mások a gyökerek – a mi tréningünk off-road alapokon nyugszik, amelynek minden része tökéletesen működik aszfalton is. 🙂

Sanyecz -
A mások a gyökerek, akár lehet kétértelmű is, de Te természetesen te az evidensre gondolsz 🙂

Macko -
Sanyecz: természetesen semmilyen személyeskedés eszembe sem jutott! 🙂

Csecsebogyó -
Macko! Köszi a pontos , szép megfogalmazást, / tanítást /. Miután én nem motoroztam , csak robogozok ezért nagyon hasznos volt számomra ! Én nem tudtam ilyen tudományosan megfogalmazni, de a kútfömből azt a logikát követném, hogy nincs rosszabb mint egy lefulladt gépet irányítani!! Ezért én természetesen rögvest kuplungolnék, mert inkább vesszen a motorfék, mint hogy lefulladjak. Azért azt továbbra sem tartom jó dolognak, hogy,, ahány ház, annyi szokás” féle képpen történjék az oktatás! Szerintem valamilyen szinten egy rendszerben kellene oktatni azokat a motorosokat akik elmennek egy ilyen tréningre. De, mégegyszer köszi !

eko -
Nincs ahány ház annyi szokás. Az összes tréning nagyon hasonló sémát követ, csak a széfti lóg ki a sorból, de az nagyon. Az a szomorú, hogy már egy kis logikával is romba lehet dönteni az egész tematikájukat.

Előző bejegyzés

Kalapács alatt a pápai Harley

2014. január 17., péntek
Árverés

Következő bejegyzés

Dráma a hajrában: Barreda rommá törte a Hondát!

2014. január 18., szombat
Dakar

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt