A napokban tettük közzé saját videónkat arról, hogyan tegyük fel sérülések nélkül motorunkat egy utánfutóra. Lehet azonban készen is kapni olyan futókat, amelyeknél egyáltalán nincs szükség rámpára. A francia Top Trailer nevű cég ötletes szerkezete olyan univerzális szállítóeszköz, amelynek segítségével bármilyen nehezen platóra helyezhető – de gördülésre képes – tárgyat könnyedén fel tudunk oda juttatni.
Az utánfutóba épített hidraulikus rendszer ugyanis a plató hátulját képes a talaj szintjéig leengedni. Az oldalfalak – beleértve a hátsót is – villámgyorsan levehetők, így a nehéz raklapot békával, a motort, quadot vagy éppen fűnyíró traktort pedig saját kerekén juttathatjuk fel rá. Ez után egy karral eredeti pozíciójába pumpálhatjuk vissza a szerkezetet. Külön gyártanak az első kereket rögzítő gyors-zárat is, amely ugyan nem helyettesíti a lekötést, azonban nagyban megkönnyíti azt. A Top Trailer futója háromféle platómérettel kapható: 2’300×1’300, 2’700×1’300 és 2’700×1’800 milliméter – a legkisebb 2’198, a legnagyobb pedig 2’542 eurót kóstál. A kerékrögzítő bilincs 93 euróba kerül. Maga a futó a hidraulika miatt 750 kilogrammot nyom, a cég pedig éppen forgalmazókat keres az európai országokba olcsónak nem nevezhető, de nagyon praktikus gyártmánya számára. Ameddig nem lehet nálunk is kapni, addig nézzük meg használat közben a Top Trailert:
Természetesen nem a franciáké az első ilyen jellegű motorszállító – sok hasonlót találhatunk az interneten. Egy kimondottan kétkerekűeknek szánt futó, a Razor Cycle Trailer bemutató videóját be is teszem a hír végére, mert ez a szerkezet is roppant ötletes. Kár, hogy kizárólag motorkerékpár szállítására való, és jóval nyakatekertebben működik, mint a Top Trailer terméke. Cserébe vélhetően kevesebb költségből állítható elő, és valószínűleg jóval könnyebb is. Íme:
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Confederate Motorcycles egy olyan skiccel eteti a vásárlókat, amelyen a készülő C2 P-51 látható. Ütős lesz, az egyszer biztos!
Elolvasom »Amerika a lehetőségek országa: ott megformálhatod kedvenc szuperhősödet akkor is, ha éppen motorozni indulsz.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »