A cég alapítója, Marcus Weller korábban Barcelonában élt. Néhány évvel ezelőtt egy motoros baleset szenvedő alanya lett, ugyanis annyira kereste az úticélját, hogy összeütközött egy autóval. A karambolban szerencsére nem sérült meg, azonban ennek következtében megfogalmazódott benne az ötlet, hogy olyan bukósisakot kell fejleszteni, amely lehetővé teszi, hogy a motorosnak soha ne kelljen levennie a szemét az útról.
Visszatérve az Egyesült Államokba munkához is látott, így napjainkra elkészült a Skully P-1 bukósisak prototípusa. Sorozatgyártású fejvédő jövő tavaszra lesz belőle olyan tudománnyal, amely eddig egyben még egyetlen másik hasonló sapkában sem volt meg együtt.
A legfontosabb egy HUD, vagyis Head up Display beépítése a látómező jobb alsó részébe. Ez egy kis képalkotó egység, amely csak akkor válik láthatóvá a sisak viselője számára, ha nagyjából hat méteres fókusztávolságra néz maga elé – vagyis amikor vezetés közben az egészen távolba összpontosít, észre sem veszi, hogy a HUD ott van. A kijelző sokféle és igazán fontos információk megjelenítésére képes.
Alaphelyzetben a sisak hátuljába épített, 180 fokos látószögű kamera képét mutatja – így a pilótának soha nem kell a tükröket néznie, de holttere sincs, hiszen nem csak maga mögé, hanem szó szerint maga mellé is lát. Ezen felül azonban bármilyen Androidos eszközzel párosítható a P-1, és bármilyen onnan érkező információt ki tud vetíteni. Lehet az navigációs utasítás, bejövő hívás, vagy éppen a hallgatott zeneszám címe.
A teljes biztonság érdekében a külső, információkat szolgáltató eszköz vezérlése is tisztán hangutasításokkal történik. Elég bemondanunk, hogy induljon a muzsika vagy hova szeretnénk menni, és a Skully már teszi is a dolgát. Közben pedig az üres időszakokban folyamatosan van egy tökéletes, holttér nélküli visszapillantónk is. Amely a beépített akkumulátorok lemerüléséig működik – amely folyamatos használat mellett kilenc óra. A sisak áramforrása pedig bármilyen mikro-USB csatlakozós töltővel regenerálható.
Természetesen mindez a technikai vívmány mit sem érne, ha maga a fejvédő nem lenne megfelelő biztonsági színvonalú. A Skully P-1 mindenféle DOT és ECE minőségi ellenőrzésen megfelelt már, hiszen alapjaiban egy kompozit héjszerkezetű és könnyű súlyú (a pontos tömegadatot nem sikerült fellelni, bár lehet hogy a “könnyű” a beépített technika nélkül értendő) csúcsminőségű zárt bukósisak. A plexije teljesen páramentes és gyorszáras, az állszíj szintén gyorskioldású csattal rendelkezik.
A sisakhoz jelenleg tesztelőket keresnek, így aki érez affinitást, jelentkezzen a gyártónál. Hátha sikerül valakinek az olvasók közül hozzájutni. Megvenni sajnos nem lesz egyszerű, ugyanis a várható (nem hivatalos, csak becsült) kiskereskedelmi árat az Egyesült Államokban is 1’000 dollár fölé várják – ami Magyarországra érve már bizony sajnos nagyon combos összeget fog kitenni. Pedig egy ilyen sisak valóban sokat tehetne a biztonságosabb motorozásért. Addig íme egy videó, amely bemutatja a Skully P-1 tudományát:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »