Az világosan látszik a számokból, hogy az Onroad.hu olvasói nem a sportmotorok vagy a háromszázzal száguldozás feltétlen szerelmesei (igaz, tesztmotorjaink között sem ez a szegmens dominált). A beérkezett 2’701 szavazat majdnem harmadát szerezte ugyanis meg az első három helyezett, amelyek valamennyien a túrás gépek táborába tartoznak. Nézzük tehát a sorrendet szavazatszámokkal, de most már a beérkezett voksok sorrendjébe állítva. Íme tehát a végeredmény – olvasóink szerint:
Modell | Szavazatszám |
Honda NC700X Triumph Tiger Explorer Honda VFR1200XD Crosstourer Yamaha XT660Z Teneré Kawasaki ZZR1400 Triumph Speed Triple R KTM 690 Duke R Kawasaki Z1000SX Tourer DaiRal, a dízelmotoros chopper Kawasaki Versys1000 Honda CRF250L Harley-Davidson Sporster 72 Triumph Thruxton 900 BMW C 650 GT Kawasaki Ninja 300 Honda NC700S Kawasaki Er-6N KTM 200 Duke Harley-Davidson V-Rod Honda NC700D Integra Honda GL1800 Goldwing KTM Freeride 350 BMW C 600 Sport BMW G650GS Sertao Honda SH150i ABS Honda NF110 Wave LML Star 2T 125 LML Star 4T 200 LML Star 4T 125 |
329 309 199 195 185 171 139 127 98 93 86 85 81 71 65 63 59 58 47 47 45 43 29 28 21 15 6 5 2 |
A győztes tehát egy abszolút ésszerű motor lett: a Honda NC700X megfizethető vételárú, közúti használatra abszolút elegendő teljesítményű, kevés pénzből fenntartható és a magyar utakon való közlekedésre is alkalmas motorkerékpár.
Utána már két “nagyvas” következik, mindketten a túraendúró szegmensből: igen szoros versenyben lett ezüstérmes a sokáig vezető helyen tanyázó Triumph Tiger Explorer, bronzéremmel pedig a duplakulplungos váltóval rendelkező Honda Crosstourer büszkélkedhet. Említést érdemel még a Yamaha XT660Z Teneré “majdnem-harmadik” helye – főleg hogy ő már több éves modell, és csak egy összehasonlítás erejéig, baráti szívességből került tesztelésre 2012-ben (említést érdemel, hogy tesztbeli vetélytársa a lista másik oldalán végzett).
Innentől azután persze csak kiderül, hogy szeretjük a huligánkodásra alkalmas motorokat, hiszen sorban ezek jönnek: a Kawasaki ZZR1400, a Triumph Street Triple R és a KTM 690 Duke R. Száz fölötti szavazata lett a Kawasaki ésszerű túramotorjának is, míg a házilag épített és általam személy szerint nagyra tartott DaiRal is majdnem három számjegyű szavazatot szerzett. A kisebb köbcentis gépek, a robogók és a mopedek pedig mind a lista végén szomorkodnak – hiába alkalmasak a városi rohangálásra.
Egy év múlva reményeink szerint egy hosszabb listából válogathattok, addig pedig várjuk közösen a tavaszt – és a tesztidőszak kezdetét!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
20 szavazaton múlott:) Na mindegy azért jó látni hogy a túra szegmens felülprezentált ez oldal látogatói között….
Az élmezőnnyel többé-kevésbé egyetértek, már csak az első helyezettel nem. De azzal nagyon nem. Mióta van bármi köze a motorozásnak az ésszerűséghez? Mármint a közlekedőkön (postás, futár, ingázó) kívül. Vagy kezdhetjük a(z élmény-) motorozást temetni?
Figyelj Doncyka, az NC700X azért lett első, mert rajtad kívül háromszázhuszonkilencen azt gondolják, hogy jó motor.Meg ésszerű.Meg olcsón fenntartható. Meg ilyenek. A szavazók gondolom nem mind pizzafutárok, postások vagy ingázók voltak. Az élménymotorozás meg szerintem nem elsősorban köbcenti, mint inkább lélek kérdése. Ha szerinted az ésszerűség kizárja az élményt, akkor neked biztosan egy turbó Boss Hossod van, nitróval és versenybenzinnel. Meg bütykös gumival, mert az tökre nem ésszerú, de hogy élmény, az biztos…
Amúgy néztem a szavaztlistát hosszasan, de a nevedet nem találtam… Szóval, ahogy a retekklubon szokás mondani: lehet, hogy nem tettél meg mindent a kedvencedért? 😉
“világosan látszik a számokból, hogy az Onroad.hu olvasói…”
Szerintem nem látszik világosan, mert egyáltalán nem biztos, hogy minden olvasó szavazott is…
Valamint, egyáltalán nem biztos, hogy a Te tesztelésed és tudósításod alapján, kinek, hogyan tetszett meg a gép és ennek alapján reálisan tudott-e szavazni (hányan mentek el és életben próbálták ki a gépeket??? => mert én, a saját véleményem és értékítéletem alapján véleményezek, rangsorolok, döntök).
Végül, vagyok olyan öreg, hogy a szavazatszámokat is kétkedéssel fogadjam el…
Szerinted módosítottam a végeredményen? :-)))
Amúgy meg nem az összes tesztet én írtam, sőt az idén igyekszem még kisebb százalékukat magam elvégezni és megírni. Ha van kedved, írhatsz te is nyugodtan! Meg fog jelenni, ha sikerül úgy!
Akinek ennyire “jó” véleménye van az Onroadról, az már irhat is ide? 😀
Jani:
“Szerintem nem látszik világosan, mert egyáltalán nem biztos, hogy minden olvasó szavazott is…”
Rajtad kívül senki sem gondolja, hogy azok véleménye is látszik a statisztikában, akik nem is szavaztak.
“Valamint, egyáltalán nem biztos, hogy a Te tesztelésed és tudósításod alapján, kinek, hogyan tetszett meg a gép és ennek alapján reálisan tudott-e szavazni”
Mert azok akik szavaztak máshonnan nem akothattak véleményt csak Mackó tesztjeiböl, ugye? Ezek szerint te sem olvasol mást csak Onroad-ot?
“Végül, vagyok olyan öreg, hogy a szavazatszámokat is kétkedéssel fogadjam el… “
Ha ezt így gondolod, akkor ezt én nem az öregséggel magyaráznám..
Nem rossz Jani véleménye az oldalról (szerintem) – máskülönben minek járna ide? Persze csak magamból indulok ki: ha egy site nekem men szimpatikus, biztosan elkerülöm. Kommentelni pedig végképp nem fogok. 🙂 Amúgy én nem szeretek tiszteletlen lenni egy nálam idősebb motoros társunkkal, még akkor sem, ha nem egyezik a véleményünk. Bár ezt a “nem hiszem a számokat” kérdéskört továbbra sem tudom értelmezni. 🙂
Ha van kedve megpróbálkozni a teszteléssel (mivel sok motorral ment, és van tapasztalata), én a magam részéről szavazok neki bizalmat. Persze hogy megjelenjen, valóban olyannak kell lenni a “végterméknek” is. De én bízom benne, hogy olyan lesz.
Jani: mindjárt kezdhetünk akár az Urallal is – amint lesz rá gumid. Fotózni-videózni leruccanunk, akár még most a hidegben is szívesen. No?
Az oldalról semmiképp nem akartam rossz véleménnyel lenni és nem is voltam, szerintem egyetlenegy hozzászólásomból sem lehet ezt következtetni. (az pedig, hogy én elhiszek valamilyen számadatot valamivel kapcsolatban, legyen az teljesítmény, nyomaték, fogyasztás, stb adat, v kimutatás, statisztika, bármi szám, amit tényként közölnek, természetesen a 2×2-n kívül, lehessen a magánügyem és, ha ez a véleményem, kinyílvánítottam… túl sok mindenről derült már ki utólag: megsem annyi az annyi)
De majd Eko jobban kivesézi, értelmezi, megmagyarázza…
Macko: A későbbiekben visszatérhetünk a tesztre, de jelenleg a gumibeszerzés okozza a legnagyobb gondomat (az eszem megáll: van pénzem, de nem tudok eredeti gumákat venni => vagy vara elsőgumikat vegyek rá?), amúgymeg most ez a téma is kb huszadrangú (április elejére, műszakira kell… végszükség esetére van kényszermegoldás is: kölcsönkerekekkel megyek).
Mackó: valóban nem szavaztam, de úgy gondolom, egy kommentel többet érek. Mindössze annyit írtam, hogy teljesen értetlenül állok a honda jelenlegi politikája mellett (mintha fejcsere lett volna náluk) Az NC és társai (CTX) által képviselt irányvonal mintha teljesen elütne a Hondától az eddigiekben megszokottól. Hol vannak már a korábbi forradalmi modelljeik, a fireblade és társai. “Nesztek itt egy kis langyos víz – ez az új forradalom, egyétek, vegyétek!” Igenis úgy gondolom ,hogy a félbevágott jazz blokk (akárhogy is körítjük) nagy visszalépés még ha ezt sok fotelhuszár másképp is gondolja. Akinek a pénz fontosabb, mint maga a motorozás, az vagy ne motorozzon, vagy vegyen használt motort. Az ólcsósítás akárhogy is, de gagyit szül. Nem gond, nem kell nekem pont ilyen Hondát vennem, ennyi. (még szerencse, hogy azért maradt még más is a Honda palettán) A baj, hogy ebben látják a jövőt. És ezt készséggel meg is eszi nekik bárki. Sajnos lehet, hogy bejön Nekik. A kontraszt méginkább szembetűnő, ha a listán szereplő többi motorral (és nem robogóval!) vetjük össze.
És az okoskának üzenném, hogy nem a turbós boss-hoss-ra gondolok.
Bocs, hogy bátorkodtam hozzászólni.
Idetévedtem unalmamban, végigolvastam a kommenteket, hát meg kell mondjam, elég gázos egy társaság vagytok, x felhasználó megírja véleményét normálisan, erre a másik már ledoncykázza, sőt még a szerkesztő úr is rákontráz, ugyammá, hogy nem tetszhet valakinek az a csodás műanyag honda, hát mégis hogy képzeled. Na húztam is innét, sok normális oldal is van a neten.