Általában a nyelvünket köszörüljük az indiai motorgyártáson, hiszen ők teljesen máshogy gondolkoznak, mint mi itt az öreg európai kontinensen. Leginkább vicces reklámfilmjeiket szoktuk szeretni, most azonban ténylegesen egy megújított, továbbfejlesztett modellről számolunk be.
A Bajaj Avenger eddig 180 köbcentiméteres erőforrással repítette a végtelenbe a cruiser-stílus helyi kedvelőit – bizonyítva, hogy nem kell ehhez a kategóriához sem mindenáron a köbcenti. Most azonban nagyot fejlesztettek a gépen: 2013-tól immáron 220 köbcentiméterre hízott az erőmű! Amit persze nem frissen fejlesztettek: a Pulsar és a Street Fighter modellekben eddig is ez szolgált. Teljesítménye 19,03 lóerő (fő a pontosság) 8’400-as fordulatszámon, legnagyobb nyomatéka pedig 17,5 Newtonméter 7’000-nél.
Külön kiemelik, hogy az Avengeren egy Exhaus TEC névre keresztelt kipufogószelep segít abban, hogy az alacsony fordulatokon is telt legyen a nyomatékgörbe, így kompromisszum-mentesen lehessen motorozni az Avenger 220-szal. Ezt tovább fokozza a harmadik generációs gyújtáskontroll-rendszer, amely a sajtóanyag szerint sokkal direktebb gázreakciót eredményez, így téve élvezetesebbé a vas használatát. A túrakényelem javítása érdekében szériában kapott egy nagy szélvédőt is a 2013-as Avenger 220.
Komolyan azon gondolkozom egyébként, hogy valószínűleg nekik van igazuk, és nem nekünk, akik elégedetlenek vagyunk, ha egy motor nem éri el az ezer köbcentit vagy a száz lóerőt, vagy bármilyen általunk felállított képzeletbeli határt. Ott nem filozofálnak az ABS kötelezővé tételén, meg hogy mindenáron megvédjék a motorosokat. Tessék megnézni, milyen boldog a fiatalember a Bajaj Avenger régi változatának reklámfilmjében (2006-os alkotás): elmondja, hogy ha motorozhat, minden rosszat elfelejt, és – így kimondva – Istennek érzi magát!
Azt hiszem, neki van igaza…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »