George M. Hendee bicikliversenyző 1892-ben fejezte be sportkarrierjét, ekkor fogott drótszamarak gyártásába. Sajnos a Hendee & Nelson Manufacturing Company néhány éven belül tönkrement, de Hendee nem adta fel. Saját vagyonából felvásárolta a cég készleteit valamint gyártóeszközeit, és 1898-ban újrakezdte a gyártást az „American Indian” márkanév alatt, ami hamarosan lerövidült: az „Indian” maradt a köztudatban. Hendee 1900-ban társult Carl Oscar Hedströmmel, a rákövetkező évben pedig nekifogtak egy motor megtervezésének. Még abban az évben elkészült két prototípus példány, a következőben pedig a piacérett modellt is bemutatták a nagyközönségnek. Ezek voltak az első amerikai motorkerékpárok.
Sajnos az 1902-ben készült példányok nagy részét szétszerelték, az alkatrészeket pedig felhasználták a következő évben gyártott 1,75 lóerős gépek gyártásához. Ez a példány a fellelhető információk alapján a legrégebbi, restauráció előtti állapotban lévő amerikai motorkerékpár. Miután harminc évig egy fogorvos rendelőjének falán lógott, egy garázsba került, most pedig néhány Első- és Második Világháború közötti Indiannal, Harley-Davidsonnal, illetve 1940-ből származó autóval együtt kalapács alá kerül a Wolfe Auctions-nél. Szakértők szerint a masina értéke körülbelül 70’000 dollár lehet – ezzel biztosan nem kerül be a legdrágább veterán motorok közé, de kora miatt még így is egy igazi ritkaság.
Cimkék:
Pont került az évtized motoros üzletére, a pletykáknak megfelelően elkelt a Ducati. Vajon mi lesz ebből?
Elolvasom »Megy a szokásos szivárogtatás: a motort először Tokyoban mutatták be, aztán kaptunk róla néhány fotót. Most újabb részleteket tudhatunk meg a CRF250L-ről.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »