George M. Hendee bicikliversenyző 1892-ben fejezte be sportkarrierjét, ekkor fogott drótszamarak gyártásába. Sajnos a Hendee & Nelson Manufacturing Company néhány éven belül tönkrement, de Hendee nem adta fel. Saját vagyonából felvásárolta a cég készleteit valamint gyártóeszközeit, és 1898-ban újrakezdte a gyártást az „American Indian” márkanév alatt, ami hamarosan lerövidült: az „Indian” maradt a köztudatban. Hendee 1900-ban társult Carl Oscar Hedströmmel, a rákövetkező évben pedig nekifogtak egy motor megtervezésének. Még abban az évben elkészült két prototípus példány, a következőben pedig a piacérett modellt is bemutatták a nagyközönségnek. Ezek voltak az első amerikai motorkerékpárok.
Sajnos az 1902-ben készült példányok nagy részét szétszerelték, az alkatrészeket pedig felhasználták a következő évben gyártott 1,75 lóerős gépek gyártásához. Ez a példány a fellelhető információk alapján a legrégebbi, restauráció előtti állapotban lévő amerikai motorkerékpár. Miután harminc évig egy fogorvos rendelőjének falán lógott, egy garázsba került, most pedig néhány Első- és Második Világháború közötti Indiannal, Harley-Davidsonnal, illetve 1940-ből származó autóval együtt kalapács alá kerül a Wolfe Auctions-nél. Szakértők szerint a masina értéke körülbelül 70’000 dollár lehet – ezzel biztosan nem kerül be a legdrágább veterán motorok közé, de kora miatt még így is egy igazi ritkaság.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »