Amúgy ha betartjuk ezt a sebességhatárt, elképesztő fogyasztásokat tud produkálni a duplagyertyás kis egyhengeres. Mindig hallottam róla, hogy simán lehet 4 liter alatt járkálni vele (100 kilométerenként), de most meg is tapasztaltam. A fotózást és a menetpróbát egy nagyon kellemes, közepesen tempós Dobogókő-Esztergom-Visegrád tekergéssel kötöttük össze, amelyet némi városi és pest megyei lóti-futi foglalt keretbe. Mindezzel együtt a közel 550 kilométer teljes átlaga 3,6 liter/100 kilométer. Felülmúlhatatlan… Bocs, alul!
Mindezt tetézi egy elképesztően telibe talált futómű. Tökéletesen ötvözi az úttartást és a menetkényelmet, vagyis kellően feszes, de nem üt igazán. (Tegyük hozzá, a Metzeller EXP abroncsok hibátlan tapadása is csak erősítette a motor iránti bizalmat. Amúgy terepen nem próbáltuk ki, bár a gyár saját kommunikációja szerint is alapvetően aszfaltra fejlesztették a gépet.) Eko is megízlelte a GS-t Visegrád környékén, és hozzám hasonlóan őt is meglepte az az elképesztő könnyedség és főleg stabilitás, ami a gyorsan váltakozó ívű kanyarokban jellemző a motorra – még rissz-rossz útminőség vagy akár két személy esetén is. Mert túramotorokhoz méltó módon szerszám nélkül, a blokk melletti tekerentyűvel állítható a hátsó előfeszítés, így villámgyorsan tudunk váltani az egy- és kétszemélyes üzemmódok között. Egyedül a végsebesség közelében jelentkezik némi bizonytalanság az első kerék irányából, de mondjuk a legális autópályatempónál még semmi baja. A rezgések miatt hosszasan meg úgysem fogunk száguldozni a motorral.
A G650GS sűrű váltófokozat-kiosztásainak hála gyengécske teljesítménye és nem túl széles használható fordulatszám-tartománya ellenére egész élénken gyorsul, meg remekül is kanyarodik. Na de mi van, ha vészhelyzet adódik, és a lehető legrövidebb úton meg kell állítani a járművet? Mert annak megengedett össztömege mégis csak 380 kiló (amit simán át lehet lépni egy rendes nekikészülődéssel meg utassal), és elöl csak egyetlen tárcsa emészti el a mozgási energiát. (Jó, tudom, hogy valójában az energiát a gumiabroncs és az aszfalt közti súrlódás emészti fel, de a gumit meg valamivel lassulásra kell bírnunk.)
Meglepően kellemesen rövid fékutat sikerült produkálni a motorral. A hátsó féket is érdemes erősen taposni, mert érezhetően végig van tennivalója, az elsőn pedig nagyon hasznos a remekül dolgozó blokkolásgátló. Egyetlen hiba, hogy kissé érzéketlen az első fék, vagyis a nyomáspontja és az adagolhatósága lehetne jobb. Ezzel együtt, mivel ez a motor nem arra készült, hogy pontos féktávot vegyünk vele a Hungaroring célegyenesének a végén, a funkcióját el tudja látni a cucc. Mivel pedig a fém fékcsövön hála az égnek nem spóroltak a bajorok, ez a fékhatás remélhetőleg egy hosszú lejtmenet végére is megmarad.
Sok szempontból bele lehet kötni a egydugattyús GS-be: vannak nem túl igényes kapcsolói, nehezen leolvasható fordulatszámmérője, meg persze a sokat emlegetett vibrációk. Ugyanakkor parádésan jó a futóműve, kényelmes két személynek is, és a kevés pénzből teletölthető 14 literes üzemanyag-tartály tartalmával simán elmegyünk bő 350 kilométert. A piacon található konkurens modellek árait tekintve beszerzése sem nevezhető irreálisnak, a BMW-től megszokott módon pedig gyári kegészítők tömkelegével szabhatjuk igényeinkhez a gépet: markolatfűtés, blokkolásgátló, riasztó, teljes koffer-rendszer belső táskákkal és tanktáskával, markolatvédők, magasított és színezett plexik – és még sorolhatnám, de abbahagyom. Azért egy lényeges adat: az ABS felára 117.700.- forint.
Ja, és mindenhol ott a BMW embléma, amely meg is erősíti a kubtagságot…
Az utolsó oldalon szokás szerint a részletes műszaki adatok következnek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Mások azt írták, hogy ez az új változat szépen megy 2500 alatt is – nektek mi a tapasztalatotok? Mert a szövegből nekem az jön le, hogy nem igazán. Mert akkor meg egy az egyben ugyanúgy viselkedik, mint az én 2004-es Scarverem, 2500 alatt jobb nem próbálkozni nála, esetleg első-második fokozatban, finoman, mert határozottan visszaszól érte. Utána pedig ahogy nő a fordulatszám, fokozatosan lehet ráhúzni – 3500 környékén már bármit, bármikor.
Szóval akkor hogyan hangolták a Loncinnál ezt az új motort?
Pontosan ezért hasonlítottuk össze a “régi” F650GS-sel.
Gyakorlati különbség nincs a blokkok között, így valószínűleg semmi eltérés nincs a te motorod és az “új” G650GS viselkedése között (ami a motorkarakterisztikát illeti).
2500 alatt úgy lehet használni, hogy nagyon óvatosan bánsz a gázzal. Ha itt kicsit is többet húzol a kelleténél, jön az ütvefúró. 🙂
A BMW tetszik-nem tetszik presztizs márka és egy ilyen gépen azért nem szívesen látunk ilyen olcsójános megoldásokat.Ami persze nem gond egy teszkó gazdaságos árú motornál,de egy bömösnél elég kínos (egy Michelin csillagos étteremben se ennénk szívesen mirelit kaját).
Ettől persze még lehet jó kis pöfögő.
Tényleg elég Tescosnak néz ki ha nem is Lidlis ez a motor….de hát ennyi pénzér…
A 3,6-os fogyasztás nagyon jó bár csodálkozni nem tudok rajta…viszont az hogy autópálya tempó nem kényelmes vele nagyobb baj mint hogy Loncin blokkos nem Rotax…bár hallottam a Loncinról, nem tudom milyen lehet, de ha bele merik tenni akkor inkább nem vacakkínaizom le….csak nem rombolják le a megbízhatóságukat…
Na ez a másik bajom vele,az ára.Mert az meg nem teszkós.
Pl. a szintén nem az alacsony árképzéséről híres Yamaha az XT660R-t 1.9m alatt adja(sőt,akciósan találni 1.6m-ért is).
A Honda meg az XL700V-t vesztegeti 2m-ért.
Ez a bömös ilyen kiszerelésben 2.2m felett elég meredek.
Egy egyhengeresnél nyilván lesz vibráció. Noha magam a lehető legritkábban vetemedek autópályatempóra, azt kell mondjam, egy tavalyi székesfehérvártól bledig pályázás tapasztalatából, hogy ezen a távon kisebb gondom is nagyobb volt a vibrációnál (messze eltörpült a szélzaj mellett, ami viszont halvány lila gőzöm nincs, mekkora a GS-en…)
Az ára vitán felül túl sok. De ez akkora közhely, szerintem minden új motort irreális áron kínálnak.
“Na ez a másik bajom vele,az ára.Mert az meg nem teszkós.”
Hát nem…de gondolom ők olcsónak szánták, meg BMW szinten gondolták szerintem.
Szerintem klassz kis moci.
Nekem meg van egy GS650G Suzuki-m. Az majdnem ugyanilyen jó!!!
Megpiszkált 50-es robogók fogyasztanak ennyit 🙂
Csak nehogy a kínai (Loncin) motortulajok rákapjanak, hogy márpedig nekik BMW licenszes motorjuk van 🙂
Városban mennyire kezes?
Írtátok hogy az alacsony fordulatokat nem nagyon szereti.