|
Honda CBF1000F ABS
|
Erőforrás
|
|
Motortípus
|
Vízhűtésű, négyütemű, 16 szelepes DOHC soros négyhengeres benzinmotor
|
Hengerűrtartalom (cm3)
|
998
|
Furat x löket (mm)
|
75 × 56,5
|
Sűrítési viszony
|
11,2:1
|
Keverékképzés
|
PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezés
|
Teljesítmény (kW/LE/rpm)
|
79/108/9000
|
Forgatónyomaték (Nm/rpm)
|
96/6500
|
Indítás
|
önindító
|
Erőátvitel
|
|
Sebességváltó
|
hatfokozatú
|
Szekunder hajtás
|
#530 O-gyűrűs lánc
|
Felépítés
|
|
Futómű elöl
|
Ø 41 mm teleszkópvilla, 120 mm rugóút
|
Futómű hátul
|
HMAS gázcsillapítású központi rugóstag, 120 mm rugóút
|
Első fék
|
296 x 4,5 mm dupla tárcsafék, háromdugattyús féknyereg, széria ABS
|
Hátsó fék
|
240 x 5 mm tárcsafék, egydugattyús féknyereg, széria ABS
|
Gumiabroncs elöl
|
120/70 ZR17M/C(58W)
|
Gumiabroncs hátul
|
160/60 ZR17M/C(69W)
|
Méretek
|
|
Hossz/Szélesség/Magasság (mm)
|
2210/780/1220
|
Tengelytáv (mm)
|
1495
|
Ülésmagasság (mm)
|
780-795-810
|
Üzemanyagtartály térfogata (l)
|
20
|
Menetkész tömeg (kg)
|
245
|
Ár (forint, 2011. augusztus)
|
2 698 000 (+200 000 túra csomag: dobozszett és markolatfűtés)
|
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nem rossz túragép,de itt-ott elég igénytelen.
Az ár se túl baráti.Kicsivel többért akciós CB1300S-t kapni,ami azért minőségben és presztizsben is más ligában játszik…
Gondolom az egyik lámpabúrában van a tompított izzó a másikban meg a refi…de ez így miért jó?
Elég fura hogy csak az egyik világít.
De pl láttam olyat hogy reklám videóban, képeken ugyanannál a típusnál meg világít mindkettő
Tuti megoldanám hogy égjen mindegyik
Kissé konzervatív ez a bringa 2011-ben. A különbség leginkább akkor szembetűnő, ha ránézel mondjuk egy Kawasaki Z1000SX-re: fordított teló, full állítható minden, hullámos tárcsák, radiális fékek. Mintha ez a gép a múltból jött volna, az meg a jövőből.
Persze, nem ugyanaz az árkategória, de ha van 2,7 millám egy új motorra, akkor van egy kicsit több is. Persze lehet élni fordított gátló nélkül, de ha már kifizetek ennyit valamiért, akkor szeretnék tartalmat is kapni.
Mondom ezt annak ellenére, hogy mindig is “Hondás” leszek, és tudom, ez egy kiváló gép, kimegy a világból és valszeg soha nem fog elromlani.
Szerintem nem a spórolás miatt lett az első teleszkóp megfordítva, és más biszbaszok rápakolva. Ezt a motort azoknak szánják akik egy túragépben nem találják meg a számukra elegendő dinamizmust. Nem nagyon lehet egy lapon említeni a Z1000-el. Az inkább egy feldobozolt sportos naked bike, ami már az üléspozícióján is meglátszik.
Szürke eminenciás?
Azt hiszem, az első érzésed/gondolatod jó volt a motorral kapcsolatban. Te talán nem mondhattad ezt ki nyíltan, csak így, körüljárva, majd mintegy visszavonva azt, de én kimondhatom.
Teszteltem ezt a motort. Nem kicsit, alaposan – mert meg akartam venni. Azonban a benyomásaim alapján hamar letettem róla. Selymes, meg minden, hiszen ugye Honda:)…de épp ezért steril is.
Semmi egyéniség, semmi lélek, semmi funfactor nincs benne. Döbbenet, de unalmas. Így végül az új motor helyett egy 2007-es használt BMW R1200R-t vettem – attól megkaptam a várt élvezeti értéket (egy élmény a gép).