Több mint 2,5 évvel ezelőtt számoltunk be először a Zero-X piaci megjelenéséről. Az eltelt hosszú idő alatt a cég – amelynek elsődleges célja az elektromos motorkerékpárok elterjesztése a mindennapokban – mérnökei serényen dolgoztak. Ennek kézzelfogható jele, hogy modelpalettájuk immáron négytagúra bővült. Nézzük, milyen modelleket kínálnak.
Mindennapi, városi közlekedési eszköznek épült. Ezt segíti a elindulás első pillanatától a vezető rendelkezésére álló teljes nyomaték, amely a gyártó által Z-Force névre keresztelt csomagból érkezik. A repülőgép-iparból származó könnyűfém vázszerkezetnek is köszönhetően a jármű teljes tömege 122 kilogramm, amely remek manővezerhetőséget biztosít a Zero S-nek. A gyártó által megadott hatótáv 80 kilométer, az elérhető legnagyobb sebesség pedig nem kevesebb, mint 108 kilométer/óra! Az elektromos motorok egyenletes teljesítmény-leadásával, a váltás mellőzésével és a közvetlen hajtással egészen bíztató menetteljesítmény sejlik a számok alapján!
A remek formatervű Zero S két éves garanciával március végétől vásárolható meg az Egyesült Államokban 8.995 dolláros (mai árfolyamon mintegy 1,7 millió forintos) áron.
Nemes egyszerűséggel a világ legsokoldalúbb elektromos motorkerékpárjának titulálja a gyár. Mozgékony marad az aszfalt elhagyása után, illetve magáénak tudhatja az utcai változat minden pozitív tulajdonságát is, ily módon biztosítva a legnagyobb szabadságot használójának. A kemény megjelenés kis tömeggel párosul – a technikai adatok megegyeznek a Zero S változatéval, csakúgy, mint a motor ára. Interneten már megrendelhető, a kiszállítások pedig április végével kezdődnek.
A legkeményebb, kimondottan versenypályás igénybevételre fejlesztették. Teljesen önálló futóművet kapott, amely a nagy ugrásokat és a sima földet éréseket is természetessé teszi. A vázszerkezet merevebb, ám nem nehezebb a fenti változatokénál, az egész jármű pedig lényegesen könnyebb: akkumulátorokkal együtt 78 kilogramm! Opcionálisan elérhető egy nagyobb teljesítményű akkumulátor-csomag, amely versenypálya-igénybevétel mellett is (amely nyilván folyamatosan teljes terhelést jelent) két órányi használatot tesz lehetővé.
Ezzel együtt az MX változat alapára alacsonyabb – nyilván az utcai használathoz szükséges felszereltség, illetve az üzembe helyezés lehetetlensége miatt -, 8.295 dollár, azaz hozzávetőleg 1.575.000 forint. A nagyobb teljesítményű akkumulátorok felára nem ismert, az azonban igen, hogy március végi szállítással már a krosszgép is megrendelhető.
Mindössze 68 kilogramm a tömege, amely hihetetlen kezességet garantál – szinte egy kerékpáréval megegyezőt. A nyomaték ugyanakkor bőségesen elegendő a dinamikus terepmotorozáshoz. A futómű értelemszerűen egyszerűbb, mint az MX változat esetében, azonban a csendes és környezetbarát tereptúrákhoz minden bizonnyal bőségesen elegendő. Az X kivitel ára pedig messze a legbarátibb,7.495 dollár, azaz 1.425.000 forint. Fontos tudni, hogy az S és DS kivitelek beszerzési költsége tartalmazza az Egyesült Államokban 10 százalékos állami adót (milyen szép szám, nem?), a forgalomba nem helyezhető MX és X pedig nem.
Végezetül jöjjön egy videó, amely bemutatja a Zero Motorcycles modellpalettáját:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Olyan a hangjuk, mint egy sugárhajtású rollernek…
A hang elég gatya, de talán nemsokára jó alternatívaként fog szolgálni ha majd a gatyánk megy rá a benyára. De még mindig vicc ez a 80km hatótáv.
Én már lélekben kezdek barátkozni a hangtalan bicajokkal.
“Én már lélekben kezdek barátkozni a hangtalan bicajokkal.”
!search and destroy!-t neked…
ezeket a kerekes akkumulátorokat SOHA nem fogom szeretni.
Szakmámból adódóan ismerem a villamosság fortélyait. Sok pozitív dolog szól a villanymotor mellett, és retves sok a mai akksik ellen.”szööörcsendesztrooojj”helyett nem lehetne több kerek popsit kérnem a hátsó ülésre?Thx. :)))))) Szal semmi bajom a villanymotorokkal.Dehát ezen nem fogunk szópárbajba elegyedni, sőt! Világszabadság fa*****om!!!!!
És te is tudod ez csak egy vélemény. És azt is tudod, hogy a vélemény olyan mint a segglyuk, mindenkinek van és senkit nem érdekel a másé! :))
Jó motorozást széles utat mindnenkinek a hétvégén! 🙂