Gyönyörű, békés lelkű kalandor: Honda CRF250 Rally teszt

Új motor teszt
2017. november 10., péntek - Macko

A Honda optikailag mindent beleadott apró kalandmotorjába, amit lehetett. Műszakilag ugyanez nem igaz, de a CRF250 Rally így sem egy rossz gép.

Hirdetés

A technika belsejéhez is hozzányúltak – de ennek fő oka az Euro4 normáknak való megfelelés volt. A dugattyú a súrlódás csökkentése érdekében speciális molibdén bevonatot kapott, rövidebb lett a szívócső és változott a leömlő is. Az egy hengeres DOHC így egy lóerővel erősebb lett, a forgatónyomatéka majdnem két newtonméterrel gyarapodott, és kicsit könnyebben veszi a fordulatszámot is. A fogyasztás továbbra is kedvező, a tank térfogata pedig 10,1 literre nőtt.

Nyeregbe!

Az ülés ugyan igazi rally motor benyomását kelti, de nem az. És ez a szó jó értelmében értendő, ugyanis meglehetősen vastag párnázású, keménysége pont jó (puha, de van tartása) és éppen kellően szélesre formázták. Így tényleg hosszabb távokra is kellemes elhelyezkedést biztosít. Na de az a fránya 895 milliméteres magasság! Amikor Feszti kollegina kipróbálta a gépet, először attól fért, le sem fog érni a lába. Azonban az ő – hozzám képest csekély – súlya alatt is összeült annyit a hátsó rugóstag, hogy nagy meglepetésére mindkét lába teljesen jól leért.

A motor szinte egyetlen igazán gyenge pontja a hátsó rugóstag – pedig csak egy picivel több kellene, hogy igazán jó legyen

Az első teleszkópok belsejéhez hasonlóan a hátsó központi Showa egység lényegi paraméterei sem valószínű, hogy bármit változtak a CRF250L alapverzióhoz képest. A 265 milliméteres rugóút több mint elégségesnek tűnik egy akár kemény terepezésre is alkalmas rally motor számára. Hangolása azonban roppant puha – ami jó hír az összes 170 centi körüli motorosnak, mert éppen ezért fog leérni a magas nyeregből a lábuk. Valószínűleg a Hondánál többre becsülték az alacsony növésűek célcsoportját, ezért hangolták ennyire puhára az amúgy nem állítható egységet.

Menet közben tök kényelmes volt- így utólag a fotón tűnt fel, hogy tulajdonképpen hátul ülök…

A vezetői testhelyzet még a magas növésűeknek is kellemes és kényelmes: elfér a láb, jó helyre esik minden kezelőszerv. A szélvédelem szintén minden dicséretet megérdemel: a nagy szélvédő bár nem állítható, de szerintem minden olyan magas embernek tökéletes lesz, aki valahogy el tud helyezkedni a nyeregben. Nem vészes a szélzaj, turbulencia nincs különösebben, a szélnyomás szintén nulla. Külön jó pontot kap a plexi vastag acélcsőből készült merevítője, amely hibátlan GPS felfogatási pontnak ígérkezik.

 

A második oldalon megindulunk, és megismerjük a kis Honda kalandort aszfalton és terepen is. Lapozz!

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , , ,

Előző bejegyzés

Vidd magaddal az energiát: ADATA P20000D powerbank teszt

2017. november 04., szombat
Kiegészítő teszt

Következő bejegyzés

Tökéletes védelem az Alpinestars protektorrendszerével

2017. november 15., szerda
Termékbemutató

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés