Királyi fogat

Királyi fogat
2007. május 07., hétfő - Macko

Igazi különlegesség egy-egy oldalkocsis motor a mai magyar forgalomban. Ez a fogat azonban még ennél is jobban kilóg a sorból: tudomásunk szerint ilyen szerkezet csak egy fut kis hazánkban. (videó!)

Hirdetés

Amikor Ottó kisgyerek volt, édesapja hétköznap munkára és a család szállítására is használta az R17-es BMW-fogatot, hétvégente pedig az oldalkocsi kisebb átalakítása után mind aszfaltos-, mind terepversenyeken állt rajthoz vele. Így aztán Dömök Ottó életében is mindvégig helyet kaptak az oldalkocsis motorok, a szerelem öröklődött és egy életre szólt! Így vásárolta meg és hozta be Magyarországra tavaly ezt a különleges fogatot, amely – annak ellenére, hogy nem mai darab – a hazai oldalkocsis motorok egyik legérdekesebb példánya.
A fogat egyetlen lova

Az idomzat, a lámpa, az irányjelzők, a manuálisan állítható szélvédő mind megegyeznek a szériamotoréval. A futómű már gyanús...

Az idomzat, a lámpa, az irányjelzők, a manuálisan állítható szélvédő mind megegyeznek a szériamotoréval. A futómű már gyanús…

A jármű bázisát egy 1998-ban gyártott BMW K1200GT adja. Ezt első gazdája Németországban vásárolta meg szóló motorkerékpárként, ám így soha nem használta – gyűjtögetett az átépítésre. Ez a várva várt pillanat egy év múlva el is érkezett, megbízta a harminc éves múltra visszatekintő holland EML Engineering BV. németországi kirendeltségét a munkával. Így aztán 1999-ben immár oldalkocsis motorkerékpárként forgalomba helyezték a BMW-t.

Maga a motor széria kivitelű fekvő négyhengeres, ami a kor előírásainak megfelelően nem a gyári 130, hanem a módosított légszűrőnek köszönhetően csupán 98 lóerő teljesítményt jelent. A légszűrő cseréjével könnyedén visszaállítható lenne a gyári teljesítmény, ám Dömök Ottó erre nem vágyik – a menetpróba után meggyőződtem róla, hogy teljesen helyesen! A motor idomzata, műszerfala, kezelőszervei szintén mind eredetiek, csakúgy, mint a hatsebességes váltó.

Hirdetés


Cimkék: , , , ,

Előző bejegyzés

Változó szelepvezérlés a húszas évekből

2007. április 23., hétfő
VTEC a húszas évekből

Következő bejegyzés

Tehenészképző

2007. május 16., szerda
Tehenészképző

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés