A világ egyik legpatinásabb brit motorkerékpár-márkája a Triumph. Már évek óta nyílt titok, hogy frigyre léptek India legnagyobb kétkerekű-gyártójával, és leendő kis lökettérfogatú modelljeiket a Bajaj fogja gyártani. Szinte már bántóan régen szivárogtak ki erről az első pletykák – de konkrét motor még mindig sehol nincs. Most a távoli országban “kémfotón” elkapták az egyik tesztpéldányt, amelyről annyi biztosan látszik, hogy egyhengeres erőfrrása lesz. Hogy ez mekkora, azt persze csak találgathatjuk: a nemzetközi sajtóban 250 és 400 köbcenti között vizionálnak mindent. Aztán persze az sem lehetetlen, hogy egyszerre több blokkal is piacra dobják ugyanazt a típust. Ebben a Bajaj amúgy is jó, hiszen a hazai gyártásban legkelendőbb modelljeit nem ritkán 5-6 különböző erőforrással is forgalmazza.
Ahogy személy szerint a kémfotókban sem hiszek, úgy abban sem, hogy egy cégvezető véletlen “nyelvbotlás” miatt szigorú titkokat kotyogjon ki. Pedig témánkban éppen ezt történt – de mesterien aranyos módon. Rajiv Bajaj – a cég ügyvezetője – azóta baromi szimpatikus nekem, mióta lazán közölte az újságírókkal: a Ducatit tok-vonó bármikor mellényzsebből meg tudják venni. Most egy interjút adott, amely közben kitért új modelljeik bemutatójának időpontjára. Azt mondta: talán valamikor júniusban, lehetséges, hogy június 27-én és Londonban lesz a következő ilyen esemény. Amelyet a Triumph fog megszervezni. A részletekről nem beszél, de annyit tud, hogy egynél több motorkerékpárt fognak ott bemutatni. Ja, és azok az ő második üzleti negyedévükben már piacon lesznek.
Egyszóval a Bajaj által gyártott, de Triumph márkanéven piacra kerülő egyhengeresek már biztos, hogy idén jönnek… Hogy többféle modell lesz, vagy egy típus többféle erőforrással, azt majd később tudjuk meg. A magam részéről így is nagyon várom őket, hiszen a kis köbcentis motorok egyre fejlődő szegmense még színesebb lesz ezáltal.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »