Vannak örök rivális márkák a járműgyártás világában. Imádom, amikor csipkedi egymást a reklámokban az Audi és a BMW – megy az iszonyat kreatív és kíméletlen adok-kapok. Van ilyen párhuzam a motorok világában is. Különösen, amikor két világszerte ismertté vált márka pályája a kezdetektől szinte párhuzamosan mozog. A Vespa és a Lambretta egyaránt a Második Világháború után jött létre, méghozzá ugyanazzal a céllal: valamiféle közlekedési alternatívát adni a bicikli mellé a megrogyott Olaszország lakossága számára. A későbbiekben mindketten kiléptek ebből a szerepből, és sokkal inkább a stílus és a tradíció lettek a fő haszonérveik. Majd úgy hozta a kegyetlen gazdasági valóság, hogy a Lambretta eltűnt a süllyesztőben – egy időre. De persze nem örökre. Ebből az apropóból született ez a remek reklámfilmecske is:
Természetesen mi komolyra fordítjuk a szót, és nem a vicces oldalát keressük a „visszatérésnek”. Hiszen végül a történet úgy vált jelenleg is zajló heppienddé, hogy a robbanásszerűen fejlődő KSR csoport karolta fel a Lambretta márkát – és élesztette újra azt. Komoly nemzetközi kooperáció eredményeként született meg első újkori modelljük, amely a V125 Special nevet kapta. Igazság szerint egy hat tagú családról van szó, hiszen létezik 50-es, 125-ös és 200-as változat is. Ráadásul mindegyikből elérhető olyan kivitel, ahol az első sárvédő mindig előre néz (Fix), illetve ahol fordul a kerékkel együtt (Flex). A színekről nem is beszélve – úgy szinte valószínűtlen a választék. Nálunk a nyolcadliteres forduló sárhányós verzió járt baromi ütős BiColor fényezéssel és igen gazdag felszereltséggel.

A kis robogóról minden fontosat megtudtok lentebb található videónkból. Mivel tényleg nem szeretnénk ismételni önmagunkat, az ott elhangzottakat nem írjuk le újra. Érdemes megnézni a filmünket, utána az egyes részmegoldásokat megcsodálni fotóinkon. Természetesen a videó alatt ott lesznek a részletes műszaki adatok – legalábbis közülük minden, amit ismerünk a Lambretta V125 Special vonatkozásában. Sőt, lesz ott egy pontozásos értékelés is, amelyben a csodaszép robogóról szerzett benyomásokat kategóriánként pontozva is megtaláljátok. Annyi biztos, hogy a kis robogó nem olcsó – de nem is kerül többe, mint egy Vespa. Megjelenésében, különlegességében és stílusában pedig minimum annyit ad, mint örök és legnagyobb versenytársa.










Cimkék:
Sajnos rengeteg motoros baleset történik ugyanarra a kaptafára. Ott a kanyar, belenézünk és rájövünk: sok a tempó. Mit kell ilyenkor tenni?
Elolvasom »Végre-valahára elindult az idei motoros szezon - vele együtt pedig a sok motoros baleset is. Magadon csak te segíthetsz, no meg a Protektor.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »