Az Aprilia kitűzte a vadonat új sportos motorjuknak, az RS660-nak a bemutatkozó céldátumát. Május 9. Ez pedig éppen egybe esik a gyártó háztáji örömünnepével az Aprilia All Stars fesztivállal, amit Mugellóban fognak megtartani. A milánói EICMA show-n ugyan már villantottak vele, de most már végérvényesen elkészült. Mehet a szalagra!
Lássuk mit tudunk az Aprilia újdonságáról! A motor erőforrása egy 660 köbcentis, kéthengeres egység lesz, amit az 1100-as V4-es blokkjuk alapján készítettek. A csapszegeket 270 fokkal ékelik el, a legnagyobb teljesítménye pedig olyan 100 lóerő körül fog alakulni. A forgatónyomatékról pedig annyit árultak el az olaszok, hogy “mindenhol elég lesz.” Bánja kánya, elhisszük!
Maga a blokk egy alumínium-ötvözet vázba kerül, amiben teherviselő elemként is fog funkcionálni. A lengőkar szintén alumínium alapú, de a szénszálas-műanyag használatától sem rettentek meg. Az eredmény pedig 169 kilogrammos száraztömeg.
A 320mm-es dupla tárcsákra radiálisan rögzített Brembo nyergek kerülnek, az állítható, 41mm-es villákat pedig a Kayaba szállítja. A vásárló kanyar-ABS-t és dőlésszög-érzékeny kipörgésgátlót, wheelie controlt, tempomatot, gyorsváltót és motorfék asszisztenst is kap a pénzéért. Az RS660 öt gyújtástérképpel érkezik, amiből kettő teljesen személyre szabható (egy pályára, egy utcára). A TFT kijelző automatikusan változtatja a hátterét nappali és éjszakai körülményeknek megfelelően és persze az okostelelefonos kapcsolat is adott.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »