Tengermély alázattal kérek tőletek kedves hölgyeim és uraim egy röpke pillanatnyi tiszteletteljes, ám enyhén baljós néma csendet! Hiszen egy valódi nagy öreg, egy legenda van éppen távozóban, amely lángoló tekintetű ifjoncokból és tapasztalt, sokat látott csibész rókákból egyaránt váltotta ki hosszú éveken át a vágyakozás sóhaját. A Kawasaki ugyanis bejelentette, hogy 2021-től kezdve befejezik a ZZR1400 forgalmazását. Először a Busa, aztán az FJR, most pedig még ez is? Hát mi lesz így a világból?
2020-ban, azaz jövőre lesz 14 éve annak, hogy 2006-ban megjelent a Kawasaki sportosnak mondott túrabálnája, a ZZR1400. Még emlékszem, ahogy visszafojtott lélegzettel néztünk egymásra a megjelenésekor. “Ez durvább lesz a Hayabusánál?” – kérdeztük. Hiszen az alkotók célja egyértelműen ez volt: a legerősebb utcai motor hivatalos, de még inkább a sebességkirály szájon forgó címét birtokolni. És ez egy ideig sikerült is.
Más kérdés, hogy a Hayabusát sikerült-e legyőznie a Kawasakinak. Milyen értelemben? Milyen szempont szerint? Busa-Zizi-Blackbird? Talán mindegy is, a lényeg, hogy volt egy ilyen triumvirátus, amelynek tagjai mai napig az utakon vannak. Nálunk egészen régen, 2012-ben járt az akkor éppen modellfrissítésen átesett példány. Érdemes elolvasni az akkori hozzászólásokat a cikk alatt!
A modell megszűnésének az okát nem fejtegették hosszasan, de azért saját kútfőből is ki tudjuk találni. Az, hogy pont 2021-től nem forgalmazza a Kawasaki a ZZR1400-at, annak valószínűleg az az oka, hogy nem kívánnak erőforrásokat fordítani blokk Euro5 kompatibilissé tételére. A másik pedig értelemszerűen az, hogy megszüntessék az óriás atléták házon belüli konkurálását. Zöldék pedig a két nagytestű sport-túra motorjuk közül a kompresszoros H2 SX mellett tették le a voksot. Szó se róla, méltó utód, de azért hiányozni fog a nagy Zizi.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »