Egyelőre nem több mint egy koncepció motor, azaz ebben a fázisban még elhalhat a fejlesztés. De azért érdemes felkapnunk a fejünket a noalei gyár új, hatkilós gépére. A kínálatukat tekintve óriási űrt szüntetnének meg az Aprilia háza táján, hiszen a kisköbcentis RS modellek után rögtök a 900-as Shiver és a Dorsoduro következik. Na de mit vegyen az olasz virtus iránt rajongó, ha köztes lépcsőfokra vágyik? Hondát?
Felismerték a problémát az Aprilia háza táján és el is kezdtek dolgozni egy középsúlyú versenyzőn, és ehhez a lehető legtutibb alaphoz nyúltak. A kínálatuk nagyágyújához, a Tuonoban és az új RSV4-ben dolgozó 1’100 köbcentis V4-es erőforráshoz. Csak éppen levágták a felét. Pontosabban meghagyták belőle az első két hengert, hogy egy új, 660 köbcentis, immáron soros kéthengeres hajtóművet kapjanak.
A kialakított alumínium vázra pedig egyedi ruhakollekciót terveztek. Az idomokat a nagytesóhoz hasonlóan, a MotoGP-ben és Superbike-ban szerzett tapasztalataikat felhasználva, szélcsatornában faragták hatékony formára – és persze olaszok lévén szívdobogtató dizájnra.
Az RSV4-hez hasonlóan megörökölte a szárnyakat. Persze segítenek kigyorsításkor lent tartani az első kereket, növelik a stabilitást nagy tempónál és intenzív fékezésnél – csak éppen az a kérdés, hogy megmaradnak-e a szériagyártásig ezek az elemek. Konkrét adatokat még nem kaptunk, de találgatni azért szabad. Reálisan tekintve 100-120 lóerős gépet várunk, aminek a száraz tömege 150kg körül kellene, hogy legyen.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A hengerűrtartalmak kisebbik szegletében a Benelli már kimutatta a foga fehérjét. Itt az ideje, hogy felvegye a kesztyűt a nagyokkal szemben.
Elolvasom »Az EICMA kiállításon a BMW bemutatta az új BMW C400GT-t, ami ideális lehet azoknak, akik szeretnek kirándulni is a kétkerekűjükkel.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »