A Moto Guzzi egyik nagy húzása idén az, hogy bemutatja azt a V85 TT modellt, amitől a múlt évben leesett az állunk az EICMA ideje alatt. A honlapjukon megjelent képek szerint az olaszok tartották magukat azokhoz a formákhoz, amik a prototípust szemlélve egyöntetű sikert arattak. Szerencse, hiszen ezzel egy igazán üde színfoltot tudnak vinni az egyébként túlságosan is komolykodó túraenduró szegmensbe.
A V85 TT egyidejűleg leváltja a 1’200 köbcentiméteres órást, a Stelvio modellt. Noha ez utóbbit is túraenduró kategóriába soroljuk, az új jövevényt közel sem tekinthetjük szellemi örökösének. Hiszen a Guzzi ezúttal megszokottnál egy kategóriával kisebb kalandmotorral jelentkezik, cserébe joggal feltételezhetünk róla némi valódi terepképességet.
A Moto Guzzi nem is nagyon tehet mást – és nem is nagyon akar – minthogy egy védjegyévé váló, hosszanti beépítésű V2-es motorblokkot szerel a motorjába. A 853 köbcentiméteres, folyadékhűtéses erőforrás 80 lóerőt képes leadni. Szemben a V9-ben szolgálatot teljesítő, azonos méretű szívvel, amiből 54 lóerőt rángatnak csupán elő.
A látványos, vörös térhálós váz ugyanaz, de az, ahogyan a fejidomnál visszaköszön az némileg megváltozott. A kipufogó hosszabb, bumfordibb, de ezúttal már fekete színben pompázik és kapott egy hővédő elemet az utas számára kialakított lábtartónál. A kézvédő színe mostmár jobban hozzá van hangolva a motorhoz, valamin a jobb oldalra kihelyezett hátsó rugóstag is feketévé változott. Ezektől a változtatásoktól egy kicsit kevésbé lett kirívó a V85 TT, de így egységsebb küllemet mutat, annak ellenére, hogy – szerencsére – még mindig összetéveszthető egy túlméretes Technic LEGO-val.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
A Moto Guzzi csavart még egy kicsit a V9 Bobber modelljén, ami természetesen olaszosan nyálcsorgatósra sikerült.
Elolvasom »A Royal Enfield nemrég kiadott egy military témájú, limitált szériás motort, amit úgy elkapkodtak, hogy most meg is lovagolják a sikert.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »