Valamiért van egy olyan becsípődése a motorépítőknek, hogy egy kétkerekűbe beletuszkoljanak egy autó erőforrást. Ilyenekből itt találsz egy régebbi kis gyűjtögetést. Számomra közülük is kiemelkednek azok, amelyeknél valamilyen, már autóban is komolynak számító blokkot vesznek alapul. Ezekből már tömegük miatt sem lehet értelmes motorkerékpárt szerkeszteni – de az alkotókat ez valahogy nem szokta zavarni. Ilyen monstrum született most a ProBoost M1 képében is.
A finn ProBoost cég 1994 óta foglalkozik kimondottan motorkerékpárok turbósításával. Úgyhogy ha már kimotoroztad a Hayabusádat az autópályák technikás egyeneseiben, ők segítenek feljebb tornászni a lécet! Amit most építettek, az viszont nagyon más. Fogtak egy BMW M60B40 gyári kódjelű, 3’982 köbcentiméteres V8-ast – ezt amúgy 1992 és 1996 között gyártották és az 540i, 740i és 840i modellekbe építették be. A szívó négyliteres 286 lóerőt és 400 newtonmétert tudott.
A blokkról lepucoltak minden lehetséges felesleges szerelvényt, ami nem kellett a motorkerékpárhoz. Cserébe ráakasztottak hengersoronként egy-egy TD05 turbófeltöltőt! A végleges teljesítményt és nyomatékot nem árulják el, de iszonyat lehet. Az erőt egy száraz kuplung juttatja direktben a kerékre – váltó nincs, hisz mi a fenének is lenne? A futóműben sem vacakoltak: mindent duplán vettek, duplán vettek. Elöl oldalanként két Hayabusa teleszkóp, hátul pedig összesen négy Öhlins rugóstag dolgozik.
A tavaly kezdett és idén be is fejezett építés végeredménye egy szépnek semmiképpen sem nevezhető, viszont elég csúnya jármű lett. Alighanem elsősorban figyelemfelkeltésnek szánták – arra meg jó! Azért jegyezzük meg, hogy Finnországban ennek az izének rendszáma is lett és közúton lehet használni! Ja, és eladó is: ha felizgultál rá, az eBay aukciós portálon lehet licitálni. Ebben a pillanatban kicsivel van hétmillió forint felett az ára – érdemes lesz visszanézni, mennyiért ütik le a végén!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »