A csődbe ment Benellit 2005-ben vásárolta fel a kínai Quianjiang Motor, és nem adták fel a meccset, miszerint előbb-utóbb nyereségessé teszik a neves márkát. Elsőként a Due 750 forgalmazása indult el 2012-ben – Kínában. Ugyanaz év végén bemutatták a BX 250 szupermotot és az Uno C250 klasszikus csupasz gépet. Ezek a masinák ma már nem találhatóak meg a kínálatban – az erőforrásuk azonban tovább él a 2014 végén bemutatott, és nagyon pofás kis újdonságban.
A 249 köbcentiméteres négyütemű egy hengeres 4 szelepes motor 24,5 lóerőt ad le 9’000-es fordulatnál, míg legnagyobb forgatónyomatéka 21 newtonméter 7’000-nél. Elektronikus üzemanyag-befecskendezés eteti a blokkot, amelynek tiszta üzeméről két katalizátor és oxigén szenzor gondoskodik – így a Benelli teljesíti az Euro3 normát.
Az erőt olajos kuplungon és hat sebességes váltón keresztül lánc juttatja el a hátsó kerékre. Az úton maradásról és az élvezetes vezethetőségről elöl 41 milliméter átmérőjű fordított teleszkópok, hátul központi rugós tag gondoskodnak. A megállásról pedig egy-egy tárcsa kerekenként: elöl 280 milliméteres négy fékdugattyúval, hátul 240-es kettővel. Hogy a kanyargászás könnyen menjen, de azért legyen elegendő tapadás, arról elöl 110/70-ZR17, hátul 140/60-ZR17 abroncsok kezeskednek.
A 2’080 milliméter hosszú és 1’385 milliméter tengelytávú Benelli BN 251 menetkész tömege mindössze 150 kilogramm – és hatalmas, 16,5 literes üzemanyag-tartállyal rendelkezik. Így a hatótáv vélhetően egészen tekintélyes lesz negyedliteres létére. Mivel mindezt nagyon gusztusos köntösbe öltöztették (leginkább ebben tér el Uno C250 névre keresztelt elődjétől) és egyelőre nem ismert, de ígéretük szerint igen versenyképes áron kínálják majd, akár még kimondottan jó ajánlat is lehet a talján-kínai újdonság. Amelyet 2015 első félévében kezdenek Olaszországban árusítani fehér, kék és piros színekben.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »