Korábban beszámoltunk már arról, hogy a Harley-Davidson, miután 2020-ban kivonult Indiából és felszámolta a helyi kereskedőhálózata nagy részét, most új módon kíván visszatérni az 1,4 milliárdos népességű országba. Ez az új mód pedig a más gyártóknak is bevált recept: alkalmi házasság egy hatalmas kapacitású távol-keleti gyártóval. A nemzetközi sajtóba akkor a QJMotor neve került ki, ám azóta sok víz – vagy ki tudja, mi – lefolyt a Gangeszen. A Harley-Davidson végül a Hero MotorCorp-pal együttműködve készítette el a beígért egyhengeres, kisköbcentis, elsősorban a helyi piacra szánt modelljét, az X440-et. Aminek az előrendelési darabszámai még a két cég vezetőit is meglepték.
A Hero MotoCorp tegnap kiadott egy sajtóközleményt. Ebben azt hozták nyilvánosságra, hogy július eleje óta egészen pontosan 25.597 foglalást kaptak a Harley Davidson X440-re. Az előrendelés lehetőségét a tegnapi napon lezárták és hamarosan bejelentik a következő előrendelési időszak induló dátumát. Ráadásul a vásárlók mintegy kétharmada az egyhengeres motor legmagasabb felszereltségű, S modelljét kívánta megvásárolni, amely 269 ezer rúpiába, azaz átszámítva nagyjából 1.15 millió forintba kerül. A hírre a Hero részvényeinek az értéke rögtön 3 százalékkal emelkedett a tőzsdén. A bejelentésből az is kiderül, hogy mindhárom felszereltségű X440 modell – Denim, Vivid és S – árát felemelik a következő előrendelési időszak előtt – mintegy 45 ezer forintnak megfelelő rúpiával. A gyártást szeptemberben kezdik el, októberben pedig már elindulnak a motorátadások is.
“Örömmel fogadtuk az ügyfeleink Harley-Davidson X440-re adott reakcióját. Megrendítő látni a bizalmat, amit a Hero MotoCorp ebbe az új szegmensbe való belépése közben kapott. Az, hogy az előrendelések többsége a legmagasabb szintű modellre érkezett, azt mutatja, hogy a vásárlóink hajlandóak magasabb árat fizetni a megfelelő márkáért és megfelelő kivitelért. Ez csak a kezdete az utunknak, mely során további területeket kívánunk nyerni a prémium szegmensben. Hamarosan további nagyszerű modellek bevezetése várható, melyekkel biztosítjuk jelenlétünket a teljes portfólióban.” – nyilatkozta Niranjan Gupta, a Hero MotoCorp vezérigazgatója. Mindenképpen érdekes lesz látni a Hero piacnyerési kísérletét a prémium kategóriában. Nagy kérdés, hogy ezt milyen további modellekkel, esetleg márkákkal próbálják majd meg elérni. A Harley-Davidson X440 európai forgalmazását pedig ne várjuk tűkön ülve: a légolaj hűtésű motorblokk bajosan teljesítené az Euro 5-ös környezetvédelmi normákat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »