A motorosok még sötétben, reggel 5 órakor elrajtoltak a tengerparti táborhelyről. Az előző napi körversenyt követő második etap már a szárazföld belsejébe vezetett. Kora reggel a hidegben kellett megtenniük a 158 kilométeres összekötő szakaszt, amely után kezdetét vette a 430 kilométeres speciál. Ez pedig a hegyekbe vezetett fel: 1.300 méterig kapaszkodott a mezőny. A gyorsasági szakasz meghatározó része keskeny és roppant köves utakon vezetett. A navigáció sem volt a legkönnyebb, de a pokoli technikás körülmények még komolyabb kihívást jelentettek. A gyorsasági vége egyúttal a napi táborhelyet is jelentette Al Ula-ban.
Ahogy sejtettem, Ricky Brabec egyáltalán nem akarta megnyerni az első szakaszt. Biztonsági játékra és a biztos befutásra játszott – a nála gyorsabbak azonban mind kaptak időbüntetést, így övé lett az első speciál diadala. Aminek eredményeképpen neki kellett a nyomok nélküli hegyvidéken elsőnek rajtolni – és el is rontotta a navigációt. Így végül több, mint öt perces hátránnyal csupán a 15. pozícióban ért célba. A már az első napon is remeklő honfitársa, Mason Klein azonban fiatal kora ellenére hihetetlen éretten hajtva behúzta a napi elsőséget. Annak ellenére, hogy kapott egy két perces időbüntetést – az előnyéből ugyanis még az is kifutotta. Egyúttal Stefan Svitko hat évvel ezelőtti szakasz-győzelme után ő lett az első, aki privát versenyzőként ilyen sikert könyvelhetett el!
A fiatal amerikai mögött további meglepetések érték a szurkolókat. A német Sebastian Bühler ugyanis a Hero nyergében a második helyen futott célba. Csapattársa, Ross Branch pedig negyedik lett, így a Hero csapatvezetése igencsak elégedetten hajthatta nyugovóra a fejét. Összetettben pedig Mason Klein át is vette a vezetést – mögötte az eddig hasonlóan kiegyensúlyozottan motorozó Toby Price és Joan Barreda állnak. Rájuk pedig nagyon érdemes figyelni, hiszen nagyon gyors és elképesztően tapasztalt versenyzők!
Gyenes Mani a célban el is mondta, hogy a gyorsasági első száz kilométere maga volt a rémálom. Annyira keskeny és sziklás úton kaptattak fel a hegyekbe, hogy szinte végig 2. és 3. fokozatban tudtak csak motorozni. Inkább az eredménnyel nem is törődve vonatoztak többen együtt, mert az előzés túlzottan rizikós lett volna. Így ő az összesített napi eredménytáblán a 38. lett, az Original by Motul mezőnyében pedig a 2. szakaszon is a harmadik helyet szerezte meg.
Saghmaister Gábor a napot eredményesen befejező 133 motorosból a 120. pozícióban futott be. Bár még a verseny elején vagyunk, már hat motoros kényszerült feladni a 2023-as Dakar Rally-t – köztük a címvédő is! Összetettben Mani a 37. (az asszisztencia nélküli motorosok között pedig a 3.) helyen áll, míg Gábor a 122. Hajrá fiúk, így tovább!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 9 | MASON KLEIN | KTM | 5:23:04 | 0:02:00 |
2 | 14 | SEBASTIAN BÜHLER | HERO | 0:01:09 | 0:00:00 |
3 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 0:01:13 | 0:00:00 |
4 | 16 | ROSS BRANCH | HERO | 0:01:58 | 0:00:00 |
5 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:02:16 | 0:00:00 |
6 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | 0:02:32 | 0:00:00 |
7 | 15 | LORENZO SANTOLINO | SHERCO | 0:03:10 | 0:00:00 |
8 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:03:20 | 0:01:00 |
9 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 0:03:24 | 0:00:00 |
10 | 52 | MATTHIAS WALKNER | KTM | 0:04:06 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 9 | MASON KLEIN | KTM | 9:38:28 | 0:02:00 |
2 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 0:01:41 | 0:00:00 |
3 | 5 | JOAN BARREDA BORT | HONDA | 0:02:03 | 0:01:00 |
4 | 47 | KEVIN BENAVIDES | KTM | 0:02:25 | 0:01:00 |
5 | 18 | DANIEL SANDERS | GASGAS | 0:02:55 | 0:02:00 |
6 | 2 | RICKY BRABEC | HONDA | 0:04:21 | 0:00:00 |
7 | 10 | SKYLER HOWES | HUSQVARNA | 0:05:11 | 0:00:00 |
8 | 7 | PABLO QUINTANILLA | HONDA | 0:05:16 | 0:02:00 |
9 | 52 | MATTHIAS WALKNER | KTM | 0:08:18 | 0:00:00 |
10 | 14 | SEBASTIAN BÜHLER | HERO | 0:08:34 | 0:01:00 |
Fotók: Dakar.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »