„A Hornet tehát visszatért!” – zárja beszámolóját félkövérrel kiemelve a Honda sajtóközleménye. Kezdjük is az elején. A hír igaznak bizonyult, a típusrajongóknak le kell nyelniük a változást, a CB750 egy kéthengeres meztelen motor. De ez nem meglepetés, a Honda hónapok óta készíti elő a név visszavezetését a köztudatba. Akinek viszont ezen sikerül túltennie magát, az őszintén örülhet például annak, hogy a kategóriájában egészen erős motor érkezett.
A kéthengeres erőforrás maximális teljesítménye 67,5 kW, azaz 91,8 Le, ami a Hornet hagyományokhoz hűen egészen magas fordulatszámon, 9.500-nál jelentkezik. Csúcsnyomatéka azonban már szokványosabb tartományban, 7.250 f./percnél megérkezik 75 egészséges newtonméter képében.
A Honda kifejezetten büszkén említi, hogy a teherviselő blokk mellett megjelenő acél vázacska mindössze 16,6 kilogrammot nyom a mérlegen. Ennek ellenére a motor tömege nem kiugróan alacsony: 190 kilogramm körül fut a háromhengeres MT-09 is, a 07 pedig könnyebb.
A dizájnt a Honda európai különítménye, a római székhelyű K+F tervezőcsapata álmodta meg. Ennek érdekessége, hogy a tank formavilágában a lódarázs szárnyait kell felfedeznünk. A motor alá a lábakat a Showa, a fékeket a Nissin szállítja. A Hornethez három csomagot kínálnak. A Sportban gyorsváltó, kisplexi, hátsó üléstakaró és másik lábtartó, a Style-ban dizájnos komrányvégsúly és kormányrögzítő lap, tank pad, felnicsík, bukógomba, míg a Touringban oldaldobozok, tanktáska és üléstáska van. A csomagokat természetesen a 3.089.000.- Ft alapáron túl kell érteni. Az árazáshoz maradjunk a Yamahával való összevetésnél. Ez az összeg két kilóval több, mint a kisebb teljesítményt kínáló MT-07, de hétszázezerrel kevesebb, mint amiért az erősebb 09-et mérik.

Cimkék:
Egy 659 köbcentis, egyhengeres Ducati készül, de ez nem az első hasonló konstrukció a gyártó történelmében.
Elolvasom »A kölni Intermoton megpróbálta közelebb vinni az emberekhez a még prototípus stádiumban lévő elektromos motorját a Kawasaki.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »